Osannolika bänkresultat för en 93:a!

Home Forums Styrkehörnan Osannolika bänkresultat för en 93:a!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • Author
    Posts
  • #426785

    Anyway, i närheten där jag bor (Svanskog) så finns ett ställe som heter Åmål. Där bor det en kille, som är 93a, och som väger cirka 120 kg. Han har, enligt minst 20 vittnen, varav vissa är ganska pålitliga, gjort en 245 x 1 i bänkpress. Antagligen inte med stopp, men det hindrar inte min fråga till body forum:

    WTF!?

    #63496
    #426786

    Skriv ordentlig rubrik

    #426787
    Eddie Vedder wrote:
    Skriv ordentlig rubrik

    Förlåt.

    #426788

    jag tränade för många år sedan ihop med en kille som heter Rickard Oxholm. han var 18 när vi började träna ihop om jag inte missminner mig helt.
    första gången han testade mark drog han 140, tre månader senare drog han 240.
    vi började träna på slottsskogsvallen/gbg och Kenneth Mattson (någon som inte vet vem han är, skäms på er!) fick upp ögonen för denne unge talang. behöver jag säga att Rickard förbättrade sig i alla SL-moment när han fick lite teknikträning och tips från en sådan legend.

    Rickard innehade senare svenska juniorrekordet i bänk på 225,5 (tror jag det var).

    det finns människor som trotsar naturlagarna och är osannolikt starka redan vid unga år.

    kommer ihåg att han frågade mig om det var bra att äta lite extra protein, haha.

    #426789

    245 är brutalt bra oavsett ålder och kroppsvikt! Jag antar att det är med utrustning (tröja avsedd för bänkpress)?

    #426790
    Petter__Jonsson wrote:
    245 är brutalt bra oavsett ålder och kroppsvikt! Jag antar att det är med utrustning (tröja avsedd för bänkpress)?

    Nej, utan tröja. Jag ska dock se till att få se detta med egna ögon innan jag tror på det, för det vore isåfall långt över sveriges ungdomselit, och stället där han bor på är inte precis vida känt för att alltid hålla sig till sanningen om man säger så.

    Han tävlar inte ens i SL -.-

    #426791
    RikardJansson wrote:
    Nej, utan tröja. Jag ska dock se till att få se detta med egna ögon innan jag tror på det, för det vore isåfall långt över sveriges ungdomselit, och stället där han bor på är inte precis vida känt för att alltid hålla sig till sanningen om man säger så.

    Han tävlar inte ens i SL -.-

    *lol*

    #426792

    Han hade kanske målat om vikterna :|

    #426793

    Aa, måste se till att undersöka detta :P Det är ju helt sjukt om det är sant. Har det någonsin funnits någon i hela världen med så bra resultat? Nyss fyllda 17 (samma vecka) och 245 i bänk, utan tröja?

    #426794
    Gober wrote:
    Han hade kanske målat om vikterna :|

    Hahaha :p

    #426795

    Att en 93a oavsett vikt, gener och teknik bänkar 245 kilo tror jag på när jag ser det

    #426796
    RikardJansson wrote:
    Aa, måste se till att undersöka detta :P Det är ju helt sjukt om det är sant. Har det någonsin funnits någon i hela världen med så bra resultat? Nyss fyllda 17 (samma vecka) och 245 i bänk, utan tröja?

    Jo, jag fick ett telefonsamtal om samma kille.
    Dock finns det inte en SL-klubb inom 15 mils radie som vill röra honom i honom med radiostyrd degeltång.

    /the_PL_man

    #426797
    the_PL_man wrote:
    Jo, jag fick ett telefonsamtal om samma kille.
    Dock finns det inte en SL-klubb inom 15 mils radie som vill röra honom i honom med radiostyrd degeltång.

    /the_PL_man

    Varför?

    245 kg i bänk vid 17 är nog det sjukaste jag hört.

    #426798
    Grandmaster wrote:
    Varför?

    245 kg i bänk vid 17 är nog det sjukaste jag hört.

    Du får dra dina egna slutsatser.

    Mvh
    the_PL_man

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.