Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 635

Tyngdlyftning.net - den nya hemsidan som behandlar tyngdlyftningssporten i Sverige och världen - postade i helgen följande notis:

Citat:
Inbjudan till tyngdlyftare som vill bli bättre. Vecka 6 kommer det att hållas ett träningsläger hos Anders T Bergström. Syftet med lägret är att man ska lära sig att lyfta så tunga vikter man kan. Detta med utgångsläget från den individuella fysiken och kroppsbyggnad.

Det här lägret är mycket hårt och kräver 100% fokusering på att orka. Det kommer att vara styrd träning av Anders T Bergström hela veckan.

Datumen är 2 februari till den 9 februari i Gävle. Träningslokalen är Gävle kraftsportklubbs. Kostnad för lägret är 3500:- per person med kost, logi och träning.

Läs mer på tyngdlyftning.net:

[img=http://body.se/img/tyngdlyftning_net.gif]

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

det var ett rätt så dyrt läger för att vara ett läger för de som vill lära sig lyfta, så tunga vikter som möjligt...

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 635

MooresW skrev:
det var ett rätt så dyrt läger för att vara ett läger för de som vill lära sig lyfta, så tunga vikter som möjligt...

Hur ligger prisnivån på de tyngdlyftningsläger som brukar arrangeras?

Det enda jag känner till i lägerväg är BODYs egna träningsläger, som är lite kortare och inte inkluderar alla måltider eller boendet: http://body.se/trainingcamp

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

Magnus Branzén skrev:
Hur ligger prisnivån på de tyngdlyftningsläger som brukar arrangeras?

Det enda jag känner till i lägerväg är BODYs egna träningsläger, som är lite kortare och inte inkluderar alla måltider eller boendet: http://body.se/trainingcamp

jag tyckte det var mycket ändå 3500 kr för lyftarskolan som är / var i somras fick man betala 1500 kr för 4 eller 5 dagar och om man lägger till 2 dagar på det kan det kännas mycket pengar för ett läger om det ska kosta 3500 kr.. tror inte det kommer så många nybörjare dirrekt eller så många ungdommar... men jag vet inte jag kan ha fel...

Titel
Registrerad 2007-07-13
Inlägg 169

Helt allvarligt 3500kr är ju små potatis för vad man får.
7dagar med träning, kost och logi.
Bra pris säger jag.

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

jo iof 500 kr dagen, men en annan sak är ju kommer man att orka :P

efter 4 dagars träning med landslaget i somras så var jag rätt sleten... 2 pass om dagen ätt tuffa pass... hehe

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 635

MooresW skrev:
jag tyckte det var mycket ändå 3500 kr för lyftarskolan som är / var i somras fick man betala 1500 kr för 4 eller 5 dagar och om man lägger till 2 dagar på det kan det kännas mycket pengar för ett läger om det ska kosta 3500 kr.. tror inte det kommer så många nybörjare dirrekt eller så många ungdommar... men jag vet inte jag kan ha fel...

Jag undrar om det inte är så att det tidigare lägret du var på sponsrades av ett förbund, medan ovanstående är en privat företagares läger...?

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

landslagslägret betalde jag inte nått för men det andra lyftarskolan kostade 1500 kr 2 pass om dagen morgonpromenad mat inkluderat för 1500 kr 5 dagar... det betalade jag själv... så det stämmer det du säger

Titel
Registrerad 2007-04-29
Inlägg 340

Ja det här är inte särskilt dyrt precis, det är ju inget nybörjarläger. Man måste vara bra tränad och kunna prestera de han ber om. Sen är det en annan fråga hur pass givande det är för individen ifråga.

Stor skillnad på lyftarskolan och "privat" läger som hålls i en som har sådana meriter som Bergström med bl.a att lyfta 400kg först i sverige och vm 4a om jag inte missminner mig.

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 1 274

Ragnar: Vem mer har lyft 400 kg i Sverige?

Titel
Registrerad 2007-11-06
Inlägg 124

tror han menar samanlagt :P även om jag aldrig trott att en svensk haft det totalt

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 1 274

Jo jag vet att han menar sammanlagt. Ryck+ stöt. Men jag tror inte att fler har klarat 400 kg utom Bergström men jag är inte helt hundra.

Titel
Registrerad 2007-10-04
Inlägg 3 385

Såg Anders på gymmet för inte så länge sedan :)

Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 329

rinse skrev:
Jo jag vet att han menar sammanlagt. Ryck+ stöt. Men jag tror inte att fler har klarat 400 kg utom Bergström men jag är inte helt hundra.

AB är ensam på 400. Tror att Leif Nilsson hade 395 eller 397,5 och även Rickard Nilsson någonstans +390

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

jag fattade fel trodde det var ett läger för alla.... men men...inte så insatt i det där med svenska lyftare... sporten är inte så stor här i sverige om man ska jämföra landslag i tyngdlyftning med fotboll så är det en stor skillnad :/

Pontus Stridh
Titel
Registrerad 2007-08-13
Inlägg 1 549

MooresW skrev:
jag fattade fel trodde det var ett läger för alla.... men men...inte så insatt i det där med svenska lyftare... sporten är inte så stor här i sverige om man ska jämföra landslag i tyngdlyftning med fotboll så är det en stor skillnad :/

tyvärr ja...

Titel
Registrerad 2007-04-29
Inlägg 340

rinse skrev:
Ragnar: Vem mer har lyft 400 kg i Sverige?

Vad jag vet är det bara han, jag med i framtiden dock :)

BTW vad är det för j*vla bild du har? :) den måste du bara PMa alltså ^^

MooresW
Titel
Registrerad 2006-10-15
Inlägg 487

Öhman skrev:
Vad jag vet är det bara han, jag med i framtiden dock :)

BTW vad är det för j*vla bild du har? :) den måste du bara PMa alltså ^^

ja vad e det för grym bild du har rinse.....:P skicka :P

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 1 274

Haha. Jag kan skicka bilden till Ragnar senare. Den är på Ryan Kennelly på efterfest.

Titel
Registrerad 2006-07-16
Inlägg 1 396

rinse skrev:
Haha. Jag kan skicka bilden till Ragnar senare. Den är på Ryan Kennelly på efterfest.

vill ju också ha :yikes:

:)

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 1 274

Jag har inte glömt dig Timme.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 364, november 2014

• BODY 363, oktober 2014

• BODY 362, september 2014