Vad maxade ni efter:1år—- 5 år—–10år—–15år——20år——25år??? i de 3 stora. Böj–Bänk–Mark?????

Home Forums Styrkehörnan Vad maxade ni efter:1år—- 5 år—–10år—–15år——20år——25år??? i de 3 stora. Böj–Bänk–Mark?????

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #98492
    #1067961

    Bara undrar,vore intresant att veta!
    så man själv vet på ett ungefär var man ligger. är på väg,men det tar sin tid…..;-).

    Böj:5x200kg

    Bänk:190kg

    Mark:230kg

    Antal tränade år: ca:25år.

    Lite innan det också,typ 2-3år,men mera som komplement till kampsport då.

    #1068111

    skriv gärna ner era stats,som jag gjorde. samt hur länge ni tränat,och gärna vad ni väger eller vill väga så småningom…..
    eller vad ni vill uppnå med denna träning! även byggare/andra idrotter är välkommna att skriva statsen!!!

    Ni kan även skriva med snestreck,statsen. mao,vad ni först tog,samt vad ni nu tar,samt vad ni senare vill ta!!!

    typ: Bänk: I början 80kg-nu 100kg-delmål/målvikt 150kg! osv…..

    skulle vara roligt att få reda på hur många som är dedikerade med delmål/mål osv,här på denna sight!!!

    ja ja ,ha det nu….mvh bighulken……;-)

    #1068546

    OK, jag gör väl ett försök här då…

    Tjej, 36år, väger just nu ca 70kg.

    Böj 100kg
    Bänk 80kg
    Mark 115kg

    Dessa 3 grenar har jag tränat under ett par år bara, fast jag har egentligen tränat längre än så. Har tränat simning och styrketränat upp till 20-års åldern då jag slutade pga axelproblem och bristande motivation (Överträning…). Tränade inget nämnvärt under ca10 år, någon kortare gymsväng då och då. Vid åldern 30 skulle jag komma i form igen, började med att bygga upp konditionen lungt och försiktigt och började efter något år om igen med simning och styrketräning. Det senaste året har jag i princip bara hållit mig i gymmet.

    Under det senaste året har jag tex förbättrat mina bänkresultat med drygt 20kg, marklyften med 15kg och böj vet jag inte då jag mest har stått och nött teknik tidigare. Jag har vilda fantasier och en dröm jag har vore att klara 100kg i bänk, tror inte att vägen dit blir lättsam på något vis men jag vill någonstans tro att det finns en liten möjlighet att det går att genomföra. En annan dröm jag har är att klara 150kg i marklyft, men först ska jag ta och lära mig att behärska sumostilen. Till att börja med ska jag kontakta en SL-klubb som ska få hjälpa mig till rätta med tekniken i alla grenar. Första delmålet får väl bli att helt enkelt våga ställa upp i en tävling och se hur man ligger till.

    #1069614

    Kille, 16år, 188 cm lång och väger 82kg. Började träna för ca 1 år sedan.

    Böj 120kg ;-)
    Bänk 110kg
    Mark 160kg

    De enda jag vet som jag tog när jag började är bänk vilket va 50kg. Kanske tog runt 100kg i mark, dock så slarvar jag med både mark och knäböj..

    #1071094

    Kille, 39 år, 168 cm och väger 78kg.

    Har tränat runt 3 år.

    Böj: aldrig maxat, men troligen runt 150.
    Bänk: 110
    Mark: 200

    Men ska bli seriös snart, lovar….på måndag!;)
    När jag började var jag riktigt smal och hade kattarmar, men tog nog 50kg bänk, typ 100 i mark och ingen aning med knäböj, tog lång tid innan jag började med den övningen då jag körde mkt benpress istället.

    #1072827

    Det är faktiskt 25-årsjubileum för mig med. Sedan jag trippade in på gymet första gången, 14 år och vägde under 50. 35 kilo bänkpress var nog första maxningen. Sedan hände inget bra med min bänkteknik förrän i år, 105-110 idag. Knäböj började jag med halvböjar för ett par år sedan, och i år började jag med parallellt djup första gången. 145 nu. Marklyft började jag med 2006, lyfte 165 då, 190 nu. Jag har inte styrketränat större delen av dom 25 åren. Det finns numera massor att läsa på min hemsida, dock är det mesta på engelska.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.