Sm af 2012

Home Forums Tävlingar och Events Sm af 2012

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #50341
    #120904

    Finns ett rykte som säger 2 min rodd på SM i AF istället för hinderbana ? nån som vet nått:(

    #120905

    Det brukar vara hinderbana på SM. Misstänker även att det är det 2012.

    #120906

    Rykten…

    Det finns inget beslut på något annat än hinderbana. Det som möjligen skulle tala för rodd, men i så fall knappast två minuter, är att det ytterst troligt blir rodd på Arnold´s Europe.

    Beslut kommer i januari. Tills dess, vänligen, sluta sprid rykten ni som gör det. Kolla med källan först…

    #120907

    Tack för snabbt svar :)

    #120908

    Då hoppas iaf jag på att det blir hinderbana vilket är bra mycket roligare och spännande både för publik och tävlande

    #120909

    Jag har hört att det nu ska bli rodd på SM i Athletic Fitness, stämmer det?

    #120910

    Vad som kan läsas på SKKFs hemsida

    ”Athletic fitness

    SM i athletic fitness avgörs i Karlstad den 11 augusti, och nytt beslut från styrelsen blir att uthållighetsronden avgörs med med Concept II roddmaskiner 1000 m.”

    Vilket är i linje med de regler som ska gälla internationellt. Visst finns förståelse för varför detta beslut tagits. Lättare att anordna en tävling med rodd ist för hinderbana, lättare att öva på osv osv. men fy tusan vad tråkigt att behöva titta på (och utföra) jämfört med en hinderbana som stimulerar betydligt fler färdigheter och sinnen än rodd…

    En fråga, utifrån det som har presenterats för internationella AF tävlingar, är att det är andra brytpunkter för längd, över 175 cm och under 175 cm. Frågan är vad kommer att gälla i Sverige?

    Vad som kan nämnas är att medellängd bland män i Sverige är runt 180 cm, där denna lägre brytpunkt skulle ge en rätt skev fördelning av utövare, där nuvarande +/- 180 cm känns rätt rimlig…

    #120911

    Då hade jag inte så fel då:(

    #120912
    crille81 wrote:
    Då hade jag inte så fel då:(

    Tyvärr inte. Beslutet, som rev upp det gamla beslutet togs i början av mars.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.