SM-kval i Athletic Fitness i Alingås (i anslutning till Alströmertrofén 2012)

Home Forums Tävlingar och Events SM-kval i Athletic Fitness i Alingås (i anslutning till Alströmertrofén 2012)

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #51174
    #123308

    [http://www.skkf.org/?file=newsView.aspx&newsId=386 SKKF-information som utkom efter förra årets SM]:

    Quote:
    SKKF:s styrelse har beslutat att införa en kvaltävling till nästa års SM i Athletic Fitness i samband med Alströmertrofén i Alingsås i mitten av juni.

    De som tidigare tävlat i Athletic Fitness behöver inte delta för att få tävla på nästa års SM (gäller alla som gjort minst en tävling t o m 2011).

    Tävlingen är öppen för alla som har licens inom SKKF.

    Vid tävlingen kan även någon eller några av förbundets övriga grenar förekomma. Mer information om detta kommer.

    #123309

    Intressant. Man måste alltså ha SKKF-licens för att tävla i AF på Alströmer men inte om man ska tävla i CBB?
    Hur ser det ut om man har tävlat på alströmertrofen tidigare? Får man ställa upp i AF i samband med alströmer då?

    #123310
    RassK wrote:
    Intressant. Man måste alltså ha SKKF-licens för att tävla i AF på Alströmer men inte om man ska tävla i CBB?
    Hur ser det ut om man har tävlat på alströmertrofen tidigare? Får man ställa upp i AF i samband med alströmer då?

    Jag tror (obs tror) att CBB är en av klasserna på Alströmertrofen och alltså inte har med SKKF att göra. Till skillnad från AF delen av tävlingen då.

    #123311

    För kännedom:

    Quote:
    Tävlingen Alströmertrofén avgörs lördag 16 juni.
    SM-kvalet i Athletic Fitness avgörs söndag 17 juni.
    Arrangör: SKKF VIA Reino Strand och Sharam Daneshmand.
    #123312

    Hej! Jag vill tävla i Alströmertrofén och har aldrig tävlat innan. Hur går jag till väga med anmälan osv?

    #123313
    Orangutang wrote:
    Hej! Jag vill tävla i Alströmertrofén och har aldrig tävlat innan. Hur går jag till väga med anmälan osv?

    Kommer väl upp info på [www.trofen.se]

    #123314

    kommer det vara hinderbana i athletic fitness?

    #123315
    Puttedavidsson wrote:
    kommer det vara hinderbana i athletic fitness?

    Athleticfitnesstävlingen som går dagen efter Alströmer arrangeras av SKKF. Får därför hänvisa dig till förbundet i denna fråga.

    #123316

    Jag har nu gjort en separat avdelning för SM-kvalet i Athletic Fitness, eftersom den tävlingen endast går i anslutning till Alströmertrofén (annan dag, men samma helg och samma lokal). Bäst att inte förvirra eller sammankoppla de två tävlingarna eftersom den enda är en absolut nybörjartävling med ”förenklade regler” och den andra är SKKF-licensierad med ”hela regelboken”.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.