Berge inför tävling 2007

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Berge inför tävling 2007

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 104 total)
  • Author
    Posts
  • #85868
    #885466

    Har sagt att jag ej skulle lägga upp en träningsjournal eller liknande inför denna tävlingssatsning men det hjälper att hålla mig fokuserad och låter mig se över min framsteg så nu kör vi!

    Tävlade sist på Luciapokalen 2004 i Juniorer + 80 kg hade precis fyllt 18 år. Började min diet den 5:e april 2004 vägandes 123 kg till mina 177 cm. Detta var ett resultat efter en brutalt onödig bulk (ung och dum) så det bliv att slita som ett as i 8 månader för att tillslut väga in på 86,9 kg den 3 dec 2004.

    Sedan juli/augusti 2005 och tills November 2006 hade jag knappt lyft en vikt.Pga av många anledningar blev träning lidande och kost därmed. Så när jag i November 2006 bestämde mig för att ta tag i allt igen vägde jag ca 92 kg liten och i dålig form.

    Efter ca 2-3 veckors träning med bra kost syntes det verkligen att muskelminne är något guld värt så jag bestämde mig för att satsa på att tävla nu i vår på NOGP . Anledningen till att ens även går att genomföra är sponsring från mitt gym mm vilket underlättar väldigt mycket ekonomiskt.

    Började min diet lite lätt i slutet på November och har kört på hårt sen dess.Vikten just nu är ca 96 kg morgon och är ca 5-6 kg hårdare än i början på November då jag började träna.

    Har ingen aning om vad jag kommer väga in på eller nått utan väntar och ser helt enkelt.Har som mål att bli hårdare än Lucia 04 och ta mig till final i vilken klass jag nu än kör:)

    Bilder kommer inom 2 v när jag fått lite bättre färg :|

    nedan är lite jämförelsebilder från 2004.

    #885467

    Dietupplägg ser ut som följande

    Trappmaskin 7 dagar i veckan 25-60 min dag
    Promenad 7 dagar veckan 25 – 60 min

    Träning 5-6 dagar i veckan

    Protein 200 g kolhydrater 300 g fett 20-30 g

    Allt är under prio just nu eftersom jag legat på latsidan i över att år men muskelgrupper som har första prio är bröst ben mage.

    #885468

    Lycka till mannen

    #885469

    Så du är på G igen :up:

    HUr går det med företaget nu?

    Lycka till!

    #885470
    Lindmark wrote:
    Så du är på G igen :up:

    HUr går det med företaget nu?

    Lycka till!

    Tack laham!

    Japp nu skall det poseras igen :) Företaget är på is sålänge antagligen under hela 2007.Hur går det för dig då mannen?

    #885471

    Vikt nu imorse var 95,4 kg och midjan mätte 88,5 cm över naveln för ca 5 veckor sedan var måttet 96 cm.Vid Lucia 2004 var midjan 79 cm så runt 9-10 kg skulle jag tro jag måste tappa om det ej blir så att jag lägger på mig muskler dvs vilket fallet varit nu.

    Kört lite mindre cardio Mån-tis vilket inte verkart gjort så himla mycket men idag blir det minst 1,5 tim+ ben och vader

    #885472

    Kör hårt.

    Dock, väldigt mkt träning och väldigt lite näring, men nu är det ju inte jag som skall dieta.

    #885473
    Berge wrote:
    Tack laham!

    Japp nu skall det poseras igen :) Företaget är på is sålänge antagligen under hela 2007.Hur går det för dig då mannen?

    Ja du är nog snabbt tillbaka :)

    Nja, det går inte så bra. Jag har fått rullning på träningen, så den är regelbunden men kroppen hänger inte med som den ska.
    Pratat med läkare som misstänker ngn form av reumatism.
    Så det ska kollas upp plus tid till ortopeden som jag går och väntar på.

    Vart berg o dalbana på sistone. Upp o ner i vikt men nu ska jag hålla i träningen tills vidare oavsett hur mkt kroppen gnäller :)
    Blir ju mentalt störd om jag inte får min dos av träning. Haha

    #885474

    Kul att du tävlar igen. Skriv ner vikter och sånt, alltid roligt att läsa. Lycka till!

    #885475

    lycka till med allt både tävling deff och träning

    #885476

    Tack

    LarsK Jacksatan och lidell. Jag kommer skriva ner vikter med start från idag.Har inget minne av vad jag körde på igår

    #885477

    Kul,var roligt att följa din senaste diet och bli motbevisad.:) Skall följas!

    #885478

    Dagens pass

    Framsida lår

    Hacklift 4 set * 20 15 12 10 reps. 20 kg på vardera sida ca 45 sec vila mellan seten

    Benspark 3 set 20 , 15 ,12 reps ca 50 kg

    Knäböj i smithmaskin 65 kg*15 ,12

    Baksida lår

    Sittande lårcurl fulltmag ( 75 kg) 2 set 15,12 reps

    Liggande lårcurl 3 set 30 kg * 8,6,6

    Vader

    sittande vadpress 80 kg 3 set * 15 , 12 , 10

    Jag kör fortfarande lätt på benen för att vänja knä och leder vid belastning.Även för skydda min korsrygg som jag haft problem med tidigare.

    Det har funkat bra. Dom är ca 3-4 cm större nu än i November

    Kör igång med den tunga träningen i slutet på Januari

    Förbränning 45 min trappmaskin 25 min promenad

    #885479

    Ah träningshuset ser jag! Kör du fortfarande där?
    Imponerande resultat måste jag säga vid förra tävlingen! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 104 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.