Erikas kamp mot kilona!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Erikas kamp mot kilona!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #83124
    #799443

    Her we go again!

    Jag tränar nu 4 ggr/ vecka på gym.Promenerar varje dag. Problemet är att skriva ner det.Men nu börjar vi igen!

    Onsdag:
    Ben Set 1 set 2 set 3 set 4
    Bensträck12 10 8 12
    Lårcurl 12 10 8 12
    Knäböj 12 10 8 12
    Stående vadpress
    12 10 8 12
    Benpress 12 10 8 12
    Raka marklyft:12 10 8 12

    Promenix en timme!

    #799444

    Torsdag: Promenix 60 minuter

    Fredag:Axlar + mage 12*10*8*12
    Framåt lyft
    Sit-ups i vinklad bänk
    Sidolyft
    Sneda sit-ups i vinklad bänk
    Rear laterals hantlar
    Benlyft
    Axelshrugs
    Midjeträning i kryssmaskin

    Samt promenad 75 minuter

    #799445

    Lördag och söndag :Lite längre promenader på 80 minuter/dag

    Måndag: Rygg & Biceps 12*10*8*12
    Hantelrodd
    Bicepscurl
    Ryggdrag på bänk
    Tummen upp
    Latsdrag
    Skivstångscurl
    Drag up till hakan i kryssmaskin
    Rygglyft

    Promenix 60 minuter

    #799446

    Hej!

    Vad är ditt mål med träningen? Är det att kämpa på dig muskler eller är det att kapa fett? Skulle vara roligt att få se lite statistik, ja, typ längd, hur mycket du vill gå ned eller upp! :)

    Härligt med långpromenader! :up:

    #799447
    Jojux wrote:
    Hej!

    Vad är ditt mål med träningen? Är det att kämpa på dig muskler eller är det att kapa fett? Skulle vara roligt att få se lite statistik, ja, typ längd, hur mycket du vill gå ned eller upp! :)

    Härligt med långpromenader! :up:

    Målet med min träning är att få fina starka muskler. Få bort de extra kilona som har smugit sig på under åren.
    Jag är 170 cm lång samt 70 kg . Faktiskt så är det konstiga att magen börjar bli väldigt platt men jag går inte ner i kilo. Tokigt!!
    Har en gång vägt 95 kilo i fett! Dit vill jag aldrig mer. Tog mig 2 år och få bort dem med löpträning 1 mil 2 ggr/vecka och friskis och svettis 3 gånger i veckan. Efter 2 år vägde jag 59 kilo. Det var inte heller bra. Såg för hemsk ut! Åt upp mig lite igen och sedan 6 år tillbaka kör jag seriös styrketräning beroende på kondition och tid. Körde oftast 2-3 gånger i veckan på gymmet förut men har ökat till 4.Nu känner jag att det kanske räcker med 3.Jag är lite velig där,men, men tänker köra på känn.Känna efter vad min kropp säger vecka för vecka.
    Jo,jag älskar promenader ! Jag har dessutom två rätt stora hundar(Rocky Balboa 6 år på avataren) som kräver en del så det brukar bli minst 2 timmar per dag.
    Skriv gärna dina mål!

    #799448

    Torsdag:
    Har ont i fästena vid vänster armbåge: Lyfte för tungt ,tror,jag på biceps.
    Tog en löparrunda med hundarna i skogen istället idag. Otroligt härligt faktiskt! Ska fortsätta med det!
    + en timmes promenad

    #799449

    Fredag,lördag & söndag: Bara promenader med hund i och med att jag har jobbat på mässa hela helgen.Har stått hela helgen, om det räknas? Statisk träning.Ont i vaderna fick jag iallafall!

    Måndag:12*10*8*12
    Axlar och mage:
    Framåt lyft
    Sit-ups
    Sidolyft
    Sneda sit-ups
    Rear laterals i kabelm
    Kabelcrunches/benlyft
    Chins
    Midjeträning
    Promenad 45 minuter idag för maken hade redan tagit hundarna en gång när jag var på gymmet!

    #799450

    Tisdag: Cross Trainer Intervallpass 20 minuter samt promenad 45 minuter

    Onsdag: Bröstträning enbart
    körde en annan variant och jösses vad slut jag blev!

    12*12*8*8 i superset

    Sned bänkpress
    Hantelflyers
    Cable cross
    Chins

    Sen var jag slut!

    #799451
    Lioness wrote:
    Målet med min träning är att få fina starka muskler. Få bort de extra kilona som har smugit sig på under åren.
    Jag är 170 cm lång samt 70 kg . Faktiskt så är det konstiga att magen börjar bli väldigt platt men jag går inte ner i kilo. Tokigt!!
    Har en gång vägt 95 kilo i fett! Dit vill jag aldrig mer. Tog mig 2 år och få bort dem med löpträning 1 mil 2 ggr/vecka och friskis och svettis 3 gånger i veckan. Efter 2 år vägde jag 59 kilo. Det var inte heller bra. Såg för hemsk ut! Åt upp mig lite igen och sedan 6 år tillbaka kör jag seriös styrketräning beroende på kondition och tid. Körde oftast 2-3 gånger i veckan på gymmet förut men har ökat till 4.Nu känner jag att det kanske räcker med 3.Jag är lite velig där,men, men tänker köra på känn.Känna efter vad min kropp säger vecka för vecka.
    Jo,jag älskar promenader ! Jag har dessutom två rätt stora hundar(Rocky Balboa 6 år på avataren) som kräver en del så det brukar bli minst 2 timmar per dag.
    Skriv gärna dina mål!

    MYCKET bra jobbat:up: , du kommer nog att fixa resten åxå, lycka till:)

    #799452
    Lioness wrote:
    Tisdag: Cross Trainer Intervallpass 20 minuter samt promenad 45 minuter

    Onsdag: Bröstträning enbart
    körde en annan variant och jösses vad slut jag blev!

    12*12*8*8 i superset

    Sned bänkpress
    Hantelflyers
    Cable cross
    Chins

    Sen var jag slut!

    Glömde promenad på 45 minuter

    #799453
    Marina N wrote:
    MYCKET bra jobbat:up: , du kommer nog att fixa resten åxå, lycka till:)

    Tack så mycket! Lycka till själv!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.