Inas journal 2006

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • Author
    Posts
  • #1014707

    Hej!

    Efter ett avbrott från min gamla journal, och för mycket slarv på sista tiden tyckte jag att det var dags att skapa en ny.
    Dels för att ha koll på vad jag pysslar med och för att finna motivation. För tillfället är den i berg o dalbana som aldrig verkar ta slut.
    Ena dagen på topp för att nästa knappt titta fram.

    Lite träningsbakgrund:

    Har alltid pysslat med någon form av träning sen jag var liten och det har varit en salig blandning på det mesta.
    Ridning, som fortfarande har en ganska stor del i mitt liv, har 3 söta hästar som kräver tillsyn och omsorg varje dag, dock rider jag inte så ofta som jag borde 😮 Fotboll var också en stor del i mina yngre dagar, spelade ganska aktivt (utan att vara särsklit duktig…) från det att jag var 7 år till jag var en 13-14 år.
    Därefter var det en blandning på aerobics, step-up, fitnessboxning, spinning och styrketräning.

    Nuförtiden består min träning av pumpinspirerade pass, 1 pass som jag leder 1 gång i veckan, 1 pass alá blandning aerobic och styrka på ca: 75 minuter som jag också leder.
    Resterande pass fördelar jag på styrketräning, kör mestadels fria vikter, löpning (jogging är nog rättvisare uttryckt med tanke på farten jag har), cykling när vädret tillåter och promenader som komplement när andan faller på.
    När motivationen är på topp blir det en 6-7 träningstillfälle i veckan och när den brister blir det 2-3 pass….

    För att få lite struktur på redovisningen i journalen på kosten, välbefinnandet och träningen är min tanke att varje dag (i mån av tid och tillgång till nätet) bocka av följande:
    Träning: Vad och tid
    Kost: Till en början bara en summering om jag ”skött” mig och hur det ”känts”. Erfarenheten säger att mitt onormala förhållande till mat inte mår bra av allt vägs och mäts…. Så till en början kommer jag inte att skriva ner mängd och fördelning men förhoppningsvis kommer det.
    Allmänt: Hur hela min dag varit, intryck och tankar.

    Mina mål:

    – Skala av så mycket som möjligt för att se vad som gömmer sig under fettet och hur mina möjligheter ser ut för framtiden.
    – Vinna ett vad med en vän om vem som har snyggast/mest tränad mage den 31 maj.
    – Drömmer även om att springa en halvmara, och det är också ett mål att genomföra. Har inte riktigt koll på när och var dessa går, men jag ska nu börja träna inför att kunna genomföra detta.
    Vet att Broloppet går den 17/6 (för sista gången :( ) men detta känns alldeles för snart….

    Återkommer med mått och eventuellt vikt, har lite noja att ställa mig på vågen efter alltför mycket slarv på sista tiden….

    Sköt om Er alla som ger denna tråd ett besök då och då!

    // Ina

    #92739
    #1014708
    ReNeGaDe wrote:
    Längd och vikt? Hoppas du når ditt mål Ina! Ha det fint!

    MVH ReNeGaDe

    Oki doki!
    Lämnar mer specifika detaljer sen.
    Längd: 1,78 ( det är säkert :D )
    Vikt: Runt 80 kg skulle jag tippa 😮

    Tack för titten!

    #1014709

    Attans.. Nu hann jag inte först ändå:D

    Kul att du hittade tillbaka till journaluppläggandet..
    Nu får vi hjälpas åt med peppning, motivering och en spark i baken vid behov så ska du se att det flyter på någorlunda friktionsfritt..
    Lite bumpar på vägen blir det väl alltid, men det är bara att ta nya tag isf..

    //:|

    #1014710

    Träning: Pump, 1 h inkl stretchning
    Kost: Lagom mängd, bra mat. Inte känt mig hungrig och inte tänkt på maten stup i kvarten :)
    Allmänt: Var en superbra dag, motivationen på topp och strålande humör!
    Passet gick jättebra, var pigg och stark passet igenom!

    // Ina

    #1014711

    Träning: Cykel fram och tillbaks till hästarna, ca 75 minuter. Sträckan är runt en 2,4 mil t o r.
    Kost: Mycket bra
    Allmänt: Motivation fortfarande på topp, vaknade utvilad till sång från fåglarna! Så härligt!
    Träningen från gårdagen gjorde sig påmind, skönt!

    // Ina

    #1014712

    Kul med en journal tjejen…

    försök nu göra det på ett roligt, sunt sätt men ändå så det ger resultat :emo-thumb

    svårt men det går nog….försöker övertyga mig själv om det :p

    #1014713

    Kul med en gruppinstruktör som för journal. Tror jag kommer bli inspirerande att följa. Jag har själv som avlägset mål att någon dag bli instruktör och kunna peppa andra med det jag själv tampas med just nu. Får se när det blir :)

    #1014714
    Erasmusina wrote:
    Kul med en gruppinstruktör som för journal. Tror jag kommer bli inspirerande att följa. Jag har själv som avlägset mål att någon dag bli instruktör och kunna peppa andra med det jag själv tampas med just nu. Får se när det blir :)

    😮 Gruppinstruktör vill jag nog inte titulera mig som.
    Håller i passen på ett mindre, lite familjärare gym. Jag och tjejen som äger gymet har satt ihop passen själv som vi kör. Har lite mindre grupper på max 12 personer. Men i vilket fall som så är det kul att hålla i pass och man ger alltid lite extra när man håller det :emo-thumb
    Hoppas jag bli ”kul” att följa ändå :)

    // Ina

    #1014715
    IQA wrote:
    Attans.. Nu hann jag inte först ändå:D

    Kul att du hittade tillbaka till journaluppläggandet..
    Nu får vi hjälpas åt med peppning, motivering och en spark i baken vid behov så ska du se att det flyter på någorlunda friktionsfritt..
    Lite bumpar på vägen blir det väl alltid, men det är bara att ta nya tag isf..

    //:|

    :)
    Bumparna på vägen får vi klara av tillsammans!
    Och hellre en spark i baken än ryggdunk är vad jag efterlyser :D

    // Ina

    #1014716

    Jag har undrat var du tagit vägen!! Kul att du är tillbaka!:D

    #1014717

    Jag ska hålla koll på dig tjejen, även om jag kanske inte alltid skriver så mycket ;)

    Kämpa på bara!!

    Kram på dig!

    #1014718
    Ina wrote:
    😮 Gruppinstruktör vill jag nog inte titulera mig som.
    Håller i passen på ett mindre, lite familjärare gym. Jag och tjejen som äger gymet har satt ihop passen själv som vi kör. Har lite mindre grupper på max 12 personer. Men i vilket fall som så är det kul att hålla i pass och man ger alltid lite extra när man håller det :emo-thumb
    Hoppas jag bli ”kul” att följa ändå :)

    // Ina

    Klart det blir! Leder du pass är du ju en form av instruktör. :nod.

    #1014719

    Jasådu, nu är du äntligen tillbaks. Du försvann helt spårlöst tidigare juh :D Kör du enligt något speciellt kostupplägg eller fördelning nu också, eller tar du dagarna som de kommer?

    Lycka till!

    #1014720

    Tack för ert stöd tjejer!
    Behöver jag säg att det känns ypperligt härligt att va tillbaks?!? ;)

    Tess: Vi får hjälpas åt och övertyga varandra!

    Milia: Japp, jag försvann där ett tag. Hade inte riktigt lust att föra journal, samt att jag var allmänt låg. Men nu är jag på G igen!

    Lina:
    Bra att du håller koll på mig!
    Såg en ryggbild på dig i nån tråd, WOW!!! Såg bra ut, ditt kämpande har gett resultat!

    Erasmusina: Kul att du följer mig! Har snusat runt i din journal med ett tag och tycker att du gjort enorma framsteg. Nu är det bara att köra på det sista som är kvar. Kanon!

    Linda G: 😮 Japp, det bara blev så men som skrivet, tillbaka!
    Kosten sköter jag ungefär som innan, enda skillnaden är att jag inte skriver ner allt. Fick fullständig noja när jag inte nådde upp till fördelningen som var tänkt (40/30/30) eller gick ”över” och vissa dagar gick det bara rent överstyr. Vet att jag har en bra bit kvar att kämpa för att få rätsida på mitt tänkande och tanken är att släppa fixeringen och bara köra på. Sen har jag lite koll ändå men inte så att det blir överdrivet. Ska inte slå huvudet i väggen fler gånger nu!
    Din kaka såg smarrig ut!!! Mums

    Än en gång, härligt att va tillbaks och tack för ert stöd!

    // Ina

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.