Jacksatan letar muskler

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jacksatan letar muskler

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,069 total)
  • Author
    Posts
  • #85858
    #883509

    Jag har kört träningsdagbok på kolozzeum ett tag så jag kan lika gärna skriva ner passen här också, alltid är det nån som kommer med intressanta synpunkter eller så kan man ge någon vilsen stackare nåt tips.
    Lite stats: 180 lång och vikten ligger runt 90kg nu. Jag tränar i princip helt efter Joachim Bartolls program vilket jag tycker fungerar över förväntan, så jag kan varmt rekomendera det. Programmet är ju öppet för förändringar vad det gäller reps och annat så det är en mycket bra grund att köra vidare ifrån.

    Ben idag
    Värmde upp lite på cykeln och sedan nåra lättare set böj för att bli varm.
    Benböj: 5*130kg, körde detta i 9set där jag verkligen fick kämpa upp den sista reppen i 9e setet. Var rätt mör i benen efter detta. Kan även nämna att benböj inte direkt är min kardinalgren…

    Körde sedan 8 set mage genom att sätta en 10kg hantel och köra benlyft från en bänk. Körde även här 5repppare.

    Baksida lår: 5reps i alla set och här orkade jag 9 set innan jag dog. Övningen var liggande benmaskin för baksida lår.

    Avslutade med 8 set vader, och 5reps i alla set här också. Körde i stående maskinen.

    Passet kändes bra och det är synd att jag har mycket annat att koncentrera mig på just nu för jag skulle verkligen vilja vara med utvilad och ”ge träningen en chans” mer än vad som är fallet nu. Men jag biter ihop och försöker köra på så gott det går. =)

    #883510

    Sl

    #883511
    Meathead wrote:
    Släng lite stats i nyllet på oss!

    Stats… aja hade tänkt slippa. =P

    3 på 145 i bänk som bäst(röven i, inget fusk här.)
    3 på 220 i mark
    3 på 160 i benböj

    Det var de viktiga. Jag har vart sämst i benböj och mark, men dessa börjar komma ikapp nu. Jag gör dessa resultat nu om jag provar, eller kanske något mer också, men det blir inte så höga vikter när jag följer det här programmet. Får ta o maxa nån gång framöver. =)

    #883512

    Shysst bas-styrka :emo-thumb

    Hur kör du det där träningsschemat? Finns det i nån tråd här, eller skulle du vilja förklara lite? :P

    :wazzup:

    #883513
    NetCurse wrote:
    Shysst bas-styrka :emo-thumb

    Hur kör du det där träningsschemat? Finns det i nån tråd här, eller skulle du vilja förklara lite? :P

    :wazzup:

    Som det ser ut nu så kör jag såhär:

    Måndag: Benböj 10reps i 4 set, mage 10reps i 4 set, marklyft 8reps i 5set, vader 10reps i 4 set. Jag försöker komma nära failiure i sista reppen hela tiden, alltså så att jag just så pass orkar den eller att passaren går in och hjälper till lite granna bara.

    Tisdag: Lite lugn kardio bara, typ sitta på cykeln och lite i crosstrainer

    Onsdag: 10reps i 4 set i snedbänk, 10reps i 4 set stångrodd el t-barrodd, sedan 10reps i 4 set biceps och 10reps i 4 set triceps.

    Torsdag: 5reps i 8 set benböj, 5reps i 8set mage, 5reps i 8 set baksida lår, 5 reps i 8 set vader.

    Fredag vila:

    Lördag: Innebandy

    Söndag: 5reps i 8set bänk, 5reps i 8 set latsdrag, 5reps i 8set roddmaskin, 5reps i 8set militärpress.

    Sen börjar jag om på måndag igen. Sen kan man såklart ändra repsen och övningarna efter hur man känner för det lite, men just nu kör jag efter det här så jag försöker få in det. Jag kan som sagt varmt rekomendera det, jag känner mig aldrig trycklös eller less på träna utan varje pass är faktiskt otroligt roligt. Jag tror t om det är bättre att köra när man deffar eftersom det sliter väldigt lite på både muskler och nervsystem.

    #883514
    Jacksatan wrote:
    Jag tror t om det är bättre att köra när man deffar eftersom det sliter väldigt lite på både muskler och nervsystem.

    Okej. Måste man hålla på o krabba med låg- och högdagar då? Alltså tex mer kolhydrater de dagarna när man kör fler reps?
    Har nämnligen haft lite dåliga erfarenheter av det, körde till failure på alla set ett tag under min första deff, vilket ledde till att min styrka sjönk rätt åt helvete :P

    #883515
    NetCurse wrote:
    Okej. Måste man hålla på o krabba med låg- och högdagar då? Alltså tex mer kolhydrater de dagarna när man kör fler reps?
    Har nämnligen haft lite dåliga erfarenheter av det, körde till failure på alla set ett tag under min första deff, vilket ledde till att min styrka sjönk rätt åt helvete :P

    Enda dagen jag kanske skulle höja något är när man kör benböjen och marken 10reps, vilket är lite jobbigare än de andra passen. Men du ligger ju inte så lågt så jag tror inte det ska vara nåra problem.
    jag har kört till failiure i alla set i alla år jag tränat, det är idiotiskt för man är i princip övertränad eller sliten konstant. Köra till failiure i alla set kan vilken idiot som helst göra, det handlar ju om att träna smart.

    #883516

    Trevligt med en bra och genomtänkt träningsjournal! :emo-thumb

    Denna ska följas och förhoppningsvis inspirera mig till att starta en egen (när det lugnat ned sig lite på jobbfronten så att jag har tid att skriva igen).

    #883517
    Joachim Bartoll wrote:
    Trevligt med en bra och genomtänkt träningsjournal! :emo-thumb

    Denna ska följas och förhoppningsvis inspirera mig till att starta en egen (när det lugnat ned sig lite på jobbfronten så att jag har tid att skriva igen).

    Ja, får tacka för att du skrev ner det där träningsupplägget. Det fick mig att tänka igenom ett och annat.
    Träningen funkar mycket bra hittills och jag är långt ifrån sliten vilket jag anade att jag skulle kunna bli med så mycket ben och bröst.
    Det ser aningen tungt ut på pluggfronten innan jul vilket gör att jag inte kan fokusera på träningen så mycket som jag skulle vilja, men till våren när det är lugnare kommer jag verkligen sköta allt minutiöst.
    Kan tillägga att jag kört det här upplägget 3veckor och ökat i alla övningar redan…

    #883518

    Kul att se att du hittat hit! :emo-thumb

    #883519
    Aroha wrote:
    Kul att se att du hittat hit! :emo-thumb

    jo det gjorde jag rätt fort, men sen tog det ett tag innan jag orkade dra upp träningsjournalen igen. =)

    #883520
    Jacksatan wrote:
    3 på 145 i bänk som bäst(röven i, inget fusk här.)
    3 på 220 i mark
    3 på 160 i benböj

    Fan, du är ju överallt!
    Stark i bänken.:bb3:
    *jagar*;)

    #883521

    Lycka till k

    #883522
    Tess wrote:
    Lycka till kära Jacksatan…..8) whats your real name?

    Vill jag också veta :)

    Var nån på exhale, som avslöjade hans riktiga namn i en tråd, men kommer inte ihåg det?

    Markus? Jonas? :

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 1,069 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.