Sommar 2007..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • Author
    Posts
  • #887237

    Jaaahallåja!

    Nu smäller det igen. Träningen har varit lite planlös nu i några månader.. nytt resande jobb har gjort att det har varit svårt att finna tiden till att träna som förut. Under sommaren har jag ungefär hunnit med 2 st styrkepass i veckan. Har då inriktat mig på att försöka att köra igenom kroppen på en vecka i form av basövningar. Dessutom har det blivit morgon och kvälls promenad/löpturer så att formen är fortfarande relativt god. Allt ont har ju något gott med sig brukar det ju heta, så även detta.. gamla skadekänningar är nu som bortblåsta och min motivation att köra hårt är större än någonsin. Problemet med ett resande jobb kvarsår dock och långa arbetsdagar gör det svårt att hinna med. Enda möjligheten att hinna med är att träna på morgonen innan jobbet. Jag är ingen morgonmänniska så detta i sig blir en stor utmaning för mig. Siktar på att träna 4 styrkepass per vecka, och verkligen se till att det ska vara kvallite´och stor effektivitet under min tid på gymmet.

    Målet då? att fortsätta att utveckla min fysik… och att sommarformen 2007 blir vassare än 2006.

    Lägger ut en bild på formen sommaren 2006, så kan vi ju till nästa sommar tillsammans avgöra om mitt mål är uppfyllt eller EJ.

    #85891
    #887238

    såhär såg det ut sommaren 2006.. och det är ungefär där jag ligger nu, något lättare och något längre hår!!!

    #887239

    Gött att se dig här igen mannen!! Ser fortfarande skitbra ut!!!

    #887240
    Johannes-S wrote:
    Gött att se dig här igen mannen!! Ser fortfarande skitbra ut!!!

    tackar.. känns skönt att vara tillbaka!!!

    #887241

    Ben

    Eftersom det är en uppstart detta så bryr jag mig inte om att skriva upp vikter här under första passen..

    Knäböj djupa 3 set med duktigt många reps.
    frontböj 15×3
    benspark 20×3
    hase curl sittande 5 set..
    raka marklyft.

    Körde mycket lätt och strikt idag, känns att det var ett tag sedan.. men otroligt skönt att vara tillbaka på gymet på riktigt igen!!!

    #887242
    StefanSundqvist_ wrote:
    såhär såg det ut sommaren 2006.. och det är ungefär där jag ligger nu, något lättare och något längre hår!!!

    Lättare = hårdare eller tappat massa ?
    Hur som helst såg det riktigt schysst ut ! :emo-thumb

    edit: tatton på bringan, vad står den för.. styrka eller nåt ?

    #887243
    jwallin wrote:
    tatton på bringan, vad står den för.. styrka eller nåt ?

    På japanska betyder det ”power”… Uttalas chikara:)

    #887244
    Hanne wrote:
    På japanska betyder det ”power”… Uttalas chikara:)

    tänkte väl det, har för mig jag kikat på just det tecknet :D

    #887245
    jwallin wrote:
    Lättare = hårdare eller tappat massa ?
    Hur som helst såg det riktigt schysst ut ! :emo-thumb

    edit: tatton på bringan, vad står den för.. styrka eller nåt ?

    Hårdare är jag eftersom min träning under sommaren mest har bestått av löpning och promenader ooch endast vidlivhållande styrketräning.. har nog tappat lite massa också.. mest på benen tror jag. Nåja nu tränas det hårt igen!!!!

    #887246

    dagens pass.. bröst

    Körde riktigt lätt idag också med bra kontakt.

    bänkpress
    80kg x 10
    90kgx 10
    100kgx10

    Lutande pressar.

    60kgx12
    70kgx10
    70kgx10

    flyes i cabel med varierand lutning.
    Massor med reps på lätt vikt.
    cabelecross
    massor av reps på lätt vikt.

    Skönt pass-

    Känns så skönt att vara tillbaka i gymmet på riktigt igen.
    Längtar efter att kunna elda på med lite vikter igen!!!!

    #887247

    Gjorde ett nytt försök att komma igång ordentligt för många månader sedan men det har varit så mycket hela tiden att det inte riktigt har lyckats. Jobb, sjukdom och annat tjaffs har strulat till det för mig. Har tränat på men den rätt energin har saknats. Nu har jag dock sagt upp mig från jobbet eftersom jag ska åka utomlands hela sommaren, sedan påbörjas studier till hösten. Med andra ord finns nu alla möjligheter att satsa hårt på träningen igen!!! Det är något jag verkligen vill göra. Har aldrig någonsin varit lika motiverad. Sista månaden har träningen flytit på riktigt bra .. så nu känner jag faktiskt för att dela med mig lite av min träning igen.

    Lägger upp min träning så att jag försöker att träna igenom kroppen på 4dagar. Vilar de dagar som jag känner mig sliten och kör sällan till failur. Detta betyder att jag får fler träningstillfällen per msukelgrupp och månad. Något som verkar fungera bra på mig. En månad till har jag tänkt köra på med det upplägget för att sedan utvärdera och göra ändringar efter det.

    Ska försöka att kasta in en bild mellan varven också då det både är kul för alla som tittar in och dessutom bra för mig själv att kunna titta tillbaka på hur det har sett ut.

    Under min tid med mer sporadisk träning så är det framförallt i knäböj och marklyft jag har tappat styrka. Upplever dock inte att jag har tappat särskillt mycket i andra benövningar. Så mitt antagande är helt enkelt att det är bristen på motivation och energi som har gjort att det har känts fruktansvärt tungt med just basövningarna.

    Nu startat vägen mot min bästa form någonsin!!!

    #887248

    Gjorde ett nytt försök att komma igång ordentligt för många månader sedan men det har varit så mycket hela tiden att det inte riktigt har lyckats. Jobb, sjukdom och annat tjaffs har strulat till det för mig. Har tränat på men den rätt energin har saknats. Nu har jag dock sagt upp mig från jobbet eftersom jag ska åka utomlands hela sommaren, sedan påbörjas studier till hösten. Med andra ord finns nu alla möjligheter att satsa hårt på träningen igen!!! Det är något jag verkligen vill göra. Har aldrig någonsin varit lika motiverad. Sista månaden har träningen flytit på riktigt bra .. så nu känner jag faktiskt för att dela med mig lite av min träning igen.

    Lägger upp min träning så att jag försöker att träna igenom kroppen på 4dagar. Vilar de dagar som jag känner mig sliten och kör sällan till failur. Detta betyder att jag får fler träningstillfällen per msukelgrupp och månad. Något som verkar fungera bra på mig. En månad till har jag tänkt köra på med det upplägget för att sedan utvärdera och göra ändringar efter det.

    Ska försöka att kasta in en bild mellan varven också då det både är kul för alla som tittar in och dessutom bra för mig själv att kunna titta tillbaka på hur det har sett ut.

    Under min tid med mer sporadisk träning så är det framförallt i knäböj och marklyft jag har tappat styrka. Upplever dock inte att jag har tappat särskillt mycket i andra benövningar. Så mitt antagande är helt enkelt att det är bristen på motivation och energi som har gjort att det har känts fruktansvärt tungt med just basövningarna.

    Nu startat vägen mot min bästa form någonsin!!!

    #887249

    Gjorde ett nytt försök att komma igång ordentligt för många månader sedan men det har varit så mycket hela tiden att det inte riktigt har lyckats. Jobb, sjukdom och annat tjaffs har strulat till det för mig. Har tränat på men den rätt energin har saknats. Nu har jag dock sagt upp mig från jobbet eftersom jag ska åka utomlands hela sommaren, sedan påbörjas studier till hösten. Med andra ord finns nu alla möjligheter att satsa hårt på träningen igen!!! Det är något jag verkligen vill göra. Har aldrig någonsin varit lika motiverad. Sista månaden har träningen flytit på riktigt bra .. så nu känner jag faktiskt för att dela med mig lite av min träning igen.

    Lägger upp min träning så att jag försöker att träna igenom kroppen på 4dagar. Vilar de dagar som jag känner mig sliten och kör sällan till failur. Detta betyder att jag får fler träningstillfällen per msukelgrupp och månad. Något som verkar fungera bra på mig. En månad till har jag tänkt köra på med det upplägget för att sedan utvärdera och göra ändringar efter det.

    Ska försöka att kasta in en bild mellan varven också då det både är kul för alla som tittar in och dessutom bra för mig själv att kunna titta tillbaka på hur det har sett ut.

    Under min tid med mer sporadisk träning så är det framförallt i knäböj och marklyft jag har tappat styrka. Upplever dock inte att jag har tappat särskillt mycket i andra benövningar. Så mitt antagande är helt enkelt att det är bristen på motivation och energi som har gjort att det har känts fruktansvärt tungt med just basövningarna.

    Nu startat vägen mot min bästa form någonsin!!!

    #887250

    sedär tredubblainlägg..men skoj att lösa gött med en människa med brinnande motivation och vilja..ska bli skoj att följa..vart tränar du..?btw,bilden såg redigt nice ut!:emo-thumb kör hårt!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 86 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.