Svenssons kamp mot kalorierna

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Svenssons kamp mot kalorierna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 197 total)
  • Author
    Posts
  • #85869
    #885569

    Hej hej

    Helt ny och troligtvis mest oträna här *S* Men som allt annat så e men ju alla nybörjare till en början å så även jag på just detta!

    Kort om mig kan väll sägas att jag är allt för kort för min vikt, men det är det ja tänkte ändra på! Och istället för att gå på en av de många dieterna som florerar överallt (och som jag provat fler än en gång) tänkte jag den här gången försöka kombinera sund kost med träning. Mitt största problem är det där med motivationen! Känns alltid tufft att komma igång och ta de där ”farliga” stegen om gymet när man känner sig som en balong med både otrendiga kläder och förvirrad blick!

    Nå väl, det ska det bli ändring på NU! Har börjat lite smått med spinning och Pump pass på gymet samt att jag kör minst ett Core pass varje vecka. Skall väll snart våga mig ut bland maskiner och de fria vikterna me, men det steget känns lite mer läskigt så det väntar jag med i alla fall en liten stund.

    I matväg kan nämnas att jag har (idag) kört en vecka med den så kallade Kickstarten i GI metoden. Men jag har fuskat lite då jag känner att min kropp behöver lite kohlhydrater dierkt efter träningen för att överhuvu taget orka prestera!

    Å vad gör jag då här? Lite pepping, tips till en otränad jävel och kanske att känna att man har lite ”koll” på sig själv iom att andra kanske har det!

    Det va allt för nu! Må så godis

    #885570

    Nu har ja snurrat runt här inne å försökt läsa och lära så mycket ja kan! Å då ser ja att det skrivs in vad man äter oxå, å ja är itne sämre än någon annan, således komemr dagens meny här:

    Frukost: omelett på två ägg och vatten, 1 dl mini keso samt 3 koktailtomater
    Lunch: Salla med just sallad, brytbönor eller vad man nu kallar dom, en halv burk tonfisk (i vatten) samt lite parmesan och olivolja
    Midag: Kyckling kokad med vitlök, gul lök, rosmarin i buljong. till detta ett lass med sallad.
    Efterätt: ½ l ricotta ost med lite sötningsmedel samt espresso pulver.

    Har även inmunigat en näve nötter samt druckit ca 2 liter vatten å aldeles för många koppar kaffe!

    Som ja sa inna håller ja på att få bort sötsuget, vilket inte e så lätt, men det börjar så smått släppa nu. Kohlhydrater är det som ni ser ont om, men det ska bli bättre med dom om en vecka eller så!

    I morgon väntar veckans första träningspass, då blir det 45 minuter spinning och sen möjligtvis lite pina för ”gädhänget”

    Nu ska ja ata herr Blund!

    Må så godis

    #885571

    Jag tycker du ska skrota Aftonbladets program som du håller på med, och du äter alldeles för lite för att kunna hålla på med det där någon längre tid.
    Sötsuget försvinner bara om du äter ordentligt.
    Har du inte tränat förut och ätit ”mindre nyttig” mat så kommer du att se resultat bara genom att du rör dig mer och äter regelbundna måltider av sund mat.
    Tränar du så behöver du kolhydrater, även om du är på diet.
    Tallriksmodellen är underskattad!
    Tyckte du såg ut att äta lite fett också.

    #885572

    Det blev spinning idag, 45 minuter slitsam cyckling i sal! Efteråt vågade jag mig lite blyg ut till maskiner och vikter och körde mage och axlar. Jag har ingen som helst aning om vad masknerna heter, men jobbigt va et i alla fall och jag höll mig om set om 3 med 15 repetitioner! Som ja sa innan, man måste lära sig krypa innan man kan gå, och ja ålar mig nog mer än vad jag kryper just nu! Men rumpan kommer snart upp känns det som ;)

    Ställde mig även på vågen på gym:et och till min stora förvåning har ja faktiskt gått ner! 2 kg på en vecka och jag känner mig stolt som en tupp! Så för att fråga på ovanstående fråga, så är ja ynka 163 cm med stadiga 79 kg. Således allt för kort för min vikt ;) Men det SKA det bli ändring på det me! Jag har inga ambitioner att bli någon modell i modell kropp, men så här får det faktiskt inte vara!

    I morgon ska ja försköka släpa mig upp å träna innan jobbet, men vi får se hur det går med det!

    Det va allt för nu! Må så godis allihop!

    #885573

    Inte blev det någon träning igår (tisdag) itne, å maten ska vi inte änns prata om! Fy bubblan för mig helt enkelt! :nono:

    Men det man gjorde fel igår, får man göra bättre idag (hörs det att ja försöker övertala mig själv?) och jag tycker att jag har lyckats!

    Morgonen började med 40 min prommenad, då jag hoppade över bussen och gick istället! Frukost på jobbet bestående av omelett med lite kokt skinka och ett glas grönsaks jouce!

    Till lunch bjöd jag mig själv på en sallad med kalkon!

    Ikväll skall jag iväg och köra spinning igen och efter det lovar jag att rapportera om återstoden av dagen!

    Må så godis allihop!

    #885574

    Som jag lovade tidigare så fortsätter den andra halvan av dagen här!

    Mellanmål: Homus med gurkstavar
    Träning: 45 min spinning
    Efter träning: Två nävar blandade nötter
    Middag: Linsgryta med broccoli samt Kesella med lite Fun Light

    Å nu sitter jag här i soffan trött men rätt stolt *S*

    Må så godis

    #885575

    Kalorierna är mina vänner!

    Mvh

    den riktiga Svensson

    #885576

    Känns som om du får i dig ganska lite energi. Tänk på att ladda kroppen med kolhydrater innan du tränar, som tex med lite frukt, vilka du förbränner sedan ändå! Utan kolisar pallar du inte ge järnet fullt ut på träningen och då får du heller inte ut allt det du skulle kunna få ut av träningen! Skrota GI-metoden, den är för soffpotatisar som inte orkar träna och ta tag i sina kroppar på allvar…(min personliga åsikt)

    #885577

    Som svar på ovanstående frågor!

    Vadå riktiga Svensson ;) De ska vi nog bli två om *tar fram slossvanarna och övar skuggboxning*

    GI-metoden! Ja jag ska skrota den, på måndag! *s* Fast jag vet att jag äter för lite fett, men det gör jag jämt! Är nog i-tutad att bara man tar bort det så e man nyttig, men jag vet att det är fel om man äter ”rätt” sorts fett! Men det e svårt för hjärnan att programera om sig ibland!

    Och vad gäller kohlhydrater så känner jag ju själv att kroppen inte riktigt orkar hålla det tempot som jag vill utan dom. Så jag försöker ha nötter och torkad frukt i beredskap innan träningen!

    Jaha… nu e klockan tio och det e dax för mellanmål!

    Må så godis

    #885578

    Jag håller med Milia Skrota Aftonbladets program !!!

    hur gammal är du?

    #885579

    Jag är 33 å går stadigt mot de 34 i maj! Ja inte blir man yngre *s* Fast å andra sidan, motsatsen till att inte bli äldre e inte så skoj den heller, så jag tycker det e helt ok i alla fall! *S*

    Ja jag ska skrota dieten, jag ska! Men ibland, så här i början, kan det kännas väldigt bra att ha nått att hålla tag i å följa liksom… för att komma igång… förstår ni hur ja menar?

    #885580

    förstår hur du menar, jag går efter forumet, tittar på vad andra stoppar i sig för något och tar efter det.:|
    Här är en god och nyttig frukost iaf:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=35 http://forum.body.se/showthread.php?t=35%5D

    äter den själv och mums mums så god:P, får en att längta tills frukosten.

    #885581

    ett tips är att skippa sötningsmedlet och sätta kardemumma i gröten istället – det är skitgott!

    #885582

    Äntligen lördag och jag skulle sova länge i morse hade jag bestämt. Efter att ha varit och tränat spinning och core, samt axlar och armar utanför passet tyckte jag att det kan man väll unna sig! Ha, 8 vaknade jag, pigg dessutom, och ja kan ju säga att det händer aldrig å speciellt inte på vardagar och defenitivt inte på helger! Här har ni tjejjen som kan sova HUR länge som helst!

    Nå väl, det va väll bara att gå upp! Å vad gör man då när klockan e 8 och det e lördag? Jo, satte på en kopp kaffe och drog på mig lite kläder! Ner med kaffet och sen dra på sig sina skor, rotade fram ”gå-stavarna” och sen ut och traska i ca 45 minuter i relativt bra tempo (ja jag blev ordentligt varm). Upp och ner för backarna!

    Hemkommen och ny duchad så gjore jag mig själv en ”dinkel våffla” serverad med lätt keso och kanel! Det kan ja rekomendera! I princip HUR GOD SOM HELST! Är det nån som vill veta hur man gör, delar jag gärna med mig!

    Nu ska ja njuta av mitt kaffe för att sedan besöka Hötorget (lite senare i eftermiddag) för att köpa billiga blommor till mig själv, eftersom ja tycker att jag varit så duktig!

    Må så godis allihopa!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 197 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.