Träning är en del av allt

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Träning är en del av allt

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #69954
    #509597

    Hej. Dags att förändra vardagen och göra den lite svettigare, lite roligare. Det är dags att få ordning på träningen igen. Jag kanske inte kommer att sätta in alla reps och vikter här men det blir lite tankar och funderingar kring träningen.

    Jag känner att jag tappat fokus de senaste 3 månaderna, ska försöka vända detta nu under sommaren för att sedan ge mig på vikterna fullt ut igen under augusti.

    Har idag en mysvikt på 86-87 kg fördelat på 183 cm. Målet avseende vikt är kring 82-83, lite beroende på hur jag får till träningen i gymmet. Samtidigt ska jag ha en kondition som tar mig runt en mil på ca 45 min. Jag ska inte bli störst och snabbast, jag ska däremot må jäkligt bra.

    För mig så gäller sanningen KOST VILA TRÄNING. Tidigare så hade jag bra koll på dessa, nu har de försvunnit och blivit ett dåligt samvete. Jag ska tillbaka!:up:

    Mitt schema för gymmet:
    Rygg Axlar
    Bröst Triceps
    Ben Biceps
    Mage får sig en körare då och då.

    Jag kör detta enligt ett ganska ostrukturerat rullande schema…men alltid i samma ordning. Totalt så kör jag igenom kroppen ca 3 ggr på 2 veckor…minst.

    #509598

    Sönerna sover och kaffet kallnar…Borde man gå ut en sväng? Nä, ska ta och förbereda en vecka för grabbarna Elfving på Gotland!

    Där ska starten gå, en veckas mjukstart på träningen. Löparskorna är med och gymprylarna packade. Ska bli skoj att hälsa på Chrille på Form Fitness i Visby.

    Löpningen kommer att bli ett lugnt pass på mornarna, gymmet kommer att bli 2 el 3 ggr under veckan. Jag räknar med att vi kommer att röra oss en del under dagarna, maten kommer kanske inte alltid att bli den bästa…

    Ha en skön vecka!

    #509599

    Lycka till och inget gnäll nu på att du är trött på morgonen när du ska ut och springa :emo-thumb

    #509600

    På Gotland blir det enkelt! Sönerna snarkar och ska vakna, då blir det skönt att ta en löptur innan frukost! Därefter frukost på ett litet fik. Förra gången jag var där lyckades jag övertala dem att göra havregrynsgröt…jag hoppas det går den här gången med.

    Här hemma ska jag köra morgonpromenader alla dagar och löpning ca 2 ggr i veckan.

    Nu kör vi!! Mer god mat och mer träning ger het förbränning!

    #509601

    Då var man hemma igen!!

    Lite brunare och mycket nöjd med en vecka på Gotland.:p
    Jag sade att jag skulle springa varje morgon, gjorde jag det? NÄ! Jag sprang 4 dagar av sex möjliga. Knäna var inte helt överens med mig om att jag skulle springa så mycket.

    Det verkar som att mina knän just nu inte är redo. Jag ska köra på med 2 dagars löpning i veckan och mer promenader samt styrketräningen så får jag se hur det blir. Jag tror att muskler/leder behöver komma igång, sedan kan jag springa bättre.

    Imorgon ska det bli ett skönt gympass igen, första gången på 2 veckor!! Rygg och axlar.

    #509602

    Hoppa att du får ett lyckat och bra pass….. :up:

    #509603

    Tack!! Känner att det kommer att bli riktigt bra!!

    #509604

    Joråsåatt….det var ett tag sedan jag tränade med vikter märker jag. Halvvägs in i passet så var orken slut. Vilja fanns dock så även axlarna fick sig en körare.

    Jag har tyvärr ett ryggpass som är lite för långt, borde kanske ha med något som kan hålla energin uppe under hela passet.

    Idag är det bröst och triceps som ska få sig en omgång! Ska ta en promenad i kväll runt sjön, ser fram emot det. Passar på att ge en uppskattande kommentar till SATS Täby, har tränat där i snart 3 år och de är riktigt bra.

    Läste en artikel i BODY nr 5-08 som Hannah skrivit, den handlade om motivation. Gillade den, bra att läsa.

    Ha en bra dag!

    #509605

    Stänger denna dagbok då jag inte motiveras av den.

    Träningen går kanon och formen ska ordna till sig.

    Önskar er alla en skön sommar!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.