Träning, mat. gym/pass

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Träning, mat. gym/pass

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #83172
    #799790

    Hej!

    Jag vill gärna ha lite hjälp, eller iaf höra era åsikter.
    Jag är ca 170 lång och väger ca 60 kilo. Jag tränar 5-6 dagar i veckan, men jag tränar mest olika pass, inte så mycket på gymet. Det blir, dans, kick & box, pump, step, och core ungefär. Jag vill som dom flesta, ha ner fett % lite, men endå få mer muskler. Men är de bättre att kanske satsa på att få ner fett % lite, och sedan bygga lite mer muskler, jag har iaf fått lite mer muskler , på lår :D och så armar :) har kört såhär i några månader nu. och kör även med hantlar.

    Sedan kosten. Jag äter rätt normalt skulle jag säga, ungefär enligt tallriksmodellen, med något mindre kolhydrater. frukost blir det oftast fil + 1-2 mackor. är det jätte dåligt med macka? =/ mörkt bröd är det som är osötat. äter ingen ”skitmat” snabbmat eller godis. förutom 1 dag i veckan, då kan det bli lördagsgodis eller nötter :p

    förövrigt, så tränar jag mest för att jag älskar det! men det är såklart att man vill ha lite resultat också :)

    #799791

    kan ingen säga något ? =/

    #799792
    Anna.S wrote:
    kan ingen säga något ? =/

    Välkommen till Body. :up:

    #799793

    Okeej! Nej inte alls surgubbigt. Hehe. jag vill gärna höra vad folk tycker o få bra tips =) jaa, jag har bytt ut 2 dagar nu, så 2 dagar/veckan är det pump. Och det tycker jag att man får ut en del av ändå? jag kör ju på ganska tunga vikter med skivstång, och vi kör igenom rätt ordentligt på varje muskelgrupp. passet är 1 timme o en kvart.

    sen funderar jag på en sak till, om någon vill vara så gullig och svara :)
    Det är om jag sedan, (antingen köpa det nu eller efter sommaren) ska ta någon protein drink, isf har jag funderat på whey-80 därför att det inte innehåller mycket kolhydrater. Skulle det passa mig tro?
    och ska jag bara ta den efter att jag tränat styrka? inte efter andra pass som är kondition/styrka?
    och en sista sak om det, kanske inte hör hit egentligen men när vi ändå är inne på det, är det jätte viktigt att ta protein shaken direkt efter träningen eller spelar det någon roll om man väntar ca 15 min?

    Tack ! :D

    #799794
    pellelelle wrote:
    Med risk för att vara lite surgubbe då…

    Av erfarenhet vet jag att de som i sin träning och målsättning utgår ifrån ”gå ner” och ”tappa” termer oftast misslyckas. Sätt upp målsättningar som går ut på att öka istället. Öka muskler, öka styrka, öka intensitet, öka allt :). Framförallt, våga träna färre och kanske kortare pass men med högre intensitet. Med all respekt för den typen av pass du kör- men det är mer motion än träning. Vill du uppleva endorfinkicken och känslan av markant prestationsökning och utveckling får du engagera dig i träning som bygger på högre intensitet, i alla fall ett par gånger i veckan.

    Lycka till! Pellelelle

    Okeej! Nej inte alls surgubbigt. Hehe. jag vill gärna höra vad folk tycker o få bra tips =) jaa, jag har bytt ut 2 dagar nu, så 2 dagar/veckan är det pump. Och det tycker jag att man får ut en del av ändå? jag kör ju på ganska tunga vikter med skivstång, och vi kör igenom rätt ordentligt på varje muskelgrupp. passet är 1 timme o en kvart.

    sen funderar jag på en sak till, om någon vill vara så gullig och svara :)
    Det är om jag sedan, (antingen köpa det nu eller efter sommaren) ska ta någon protein drink, isf har jag funderat på whey-80 därför att det inte innehåller mycket kolhydrater. Skulle det passa mig tro?
    och ska jag bara ta den efter att jag tränat styrka? inte efter andra pass som är kondition/styrka?
    och en sista sak om det, kanske inte hör hit egentligen men när vi ändå är inne på det, är det jätte viktigt att ta protein shaken direkt efter träningen eller spelar det någon roll om man väntar ca 15 min?

    Tack ! :D

    #799795
    Patrik Elfwing wrote:
    Eftersom ingen annan säger ngt så kan ju jag ”försöka” hitta på ngt vettigt att skriva …

    Hjm … jag tror inte jag har fel nu men …
    Efter ett träningspass SKA man äta kolhydrater … snabba såna … för snabb återhämtning (musklerna gillar dom just då) … och inte BARA efter dina ”muskelpass” … :emo-thumb
    ”whey 80” kan du ta ett par st spritt över dagen för att hålla uppe proteinintaget … kanske gärna en på kvällen innan du ska sova så att musklerna har lite att bygga av under natten … !

    Finns det ingen ”kunnig” på ditt gym som du kan fråga … !?
    Mycket lättare än att få tips av en person där än en massa olika av ”massor” människor här … :|

    Om du vill få respons … lägg upp ngra bilder på dig själv så ska du se att du får fler svar … av ngn konstig anledning … 8)

    För övrigt kan du äta nötter varje dag (i begränsad mängd) … det är bara bra !

    … träna hårt !

    Tack :D okeej, det är bra. jag fick svar på det jag undrade tror jag. ah det är ju gött, hehe har man något att byta ut godis o skit mot om man skulle bli sugen. haha. fast det är ju inte dåligt med energi i nötter ifs, bra fetter och sådär, men endå =O ja, ska föröka fixa upp lite bilder, hehe. det är ju så. men jag tycker också själv att det är roligare när det är lite bilder med..

    #799796
    Patrik Elfwing wrote:
    Om du känner att du ofta blir sugen på godis eller sötsaker … testa att äta tätare … varannan timma … jag har gjort det ett tag … och det funkar väldigt bra … (värsta godismonstret egentligen)
    Men då räknar jag en proteindrink som en ”måltid” … :emo-thumb

    För mig kan en dag se ut så här …

    Frukost (gröt) … proteindrink … lunch (lagad mat) … proteindrink … mellanmål (keso+valnötter) … middag (lagad mat) … proteindrink … + ett extra tillskott av snabba kolhydrater när jag tränat !

    okeej! :) jaa, jag har faktiskt lyckats väldigt bra med att inte äta sötsaker nu. Förut för längesen åt jag nog något sött varje dag, nu gör jag det nästan aldrig! men jag har liksom slutat känna suget därför att jag inte äter det, då blir man ju inte sugen :D skitbra. haha. Men därimot klarar jag inte av att i min vanliga kost, dra ner för mycket på kolhydraterna. För att då slutar det nästan alltid med att jag överäter. Men jag tycker ändå huvudsaken är att skippa sötsakerna och skit, för det där behöver ju inte kroppen ändå…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.