Senaste nytt från BODY http://www.body.se/ Enterprise (c) Egmont Publishing sv-se Egmont Publishing 60 Skrovmål kan vara gynnsamt för återhämtningen http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180223/skrovmal-kan-vara-gynnsamt-for-aterhamtningen/

Hur bra kan man "kompensera" kosten om man ätit sämre några dagar, till exempel under helgen?]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180223/skrovmal-kan-vara-gynnsamt-for-aterhamtningen/ Fri, 23 Feb 2018 11:30:00 +0100
Fördelar med fria vikter och maskiner http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180221/fordelar-med-fria-vikter-och-maskiner/

Vad är skillnaden mellan maskinträning och träning med fria vikter? Vilket är att föredra?]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180221/fordelar-med-fria-vikter-och-maskiner/ Wed, 21 Feb 2018 11:30:00 +0100
Ove Rytter – en kroppsbyggare i styrelserummet http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180219/ove-rytter-en-kroppsbyggare-i-styrelserummet/

Så snart Ove Rytter lärde sig skriva antog han utmaningen i berättandet. Livet igenom har han sedan dess författat svensk träningshistoria, parallellt med sin egen framgångssaga.]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180219/ove-rytter-en-kroppsbyggare-i-styrelserummet/ Mon, 19 Feb 2018 11:45:00 +0100
Tävling: Grand Prix – nedräkningen! http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180217/tavling-grand-prix-nedrakningen/

Ska du tävla på Sweden Grand Prix? Vi efterlyser dig som vill dela av dig med din resa på body.se och vinna priser som underlättar din tävlingssatsning. Läs mer och anmäl ditt intresse!]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180217/tavling-grand-prix-nedrakningen/ Sat, 17 Feb 2018 16:59:00 +0100
Träningsvolym viktigare än frekvens för styrka och muskelmassa http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180216/traningsvolym-viktigare-an-frekvens-for-styrka-och-muskelmassa/

]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180216/traningsvolym-viktigare-an-frekvens-for-styrka-och-muskelmassa/ Fri, 16 Feb 2018 06:04:00 +0100
Saffransrisotto med fisk & skaldjur http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180214/saffransrisotto-med-fisk-skaldjur/

]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180214/saffransrisotto-med-fisk-skaldjur/ Wed, 14 Feb 2018 10:26:00 +0100
Vad vill du se mer av i BODY? http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180212/vad-vill-du-se-mer-av-i-body/

Hjälp oss leverera den bästa inspirationen för dig på gymmet. Tyck till om BODY och bli en av fem vinnare som vinner ett flak Celsius!]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180212/vad-vill-du-se-mer-av-i-body/ Mon, 12 Feb 2018 11:45:00 +0100
Experten: Så tränar du för att undvika ländryggsproblem http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180212/experten-effektiv-traning-vid-landryggsproblem/

Jag har ett bra flow i träningen och bra kontakt med musklerna, däremot känner jag mig väldigt stel så fort jag går därifrån. I många vardagliga rörelser, som att böja mig fram och plocka upp något, är förknippat med viss smärta. Det är som att jag "värmer upp" på gymmet och stelnar så fort jag tar en vilodag. Rörelseträning, stretch och uppvärmning är det tråkigaste jag vet, men jag kanske måste? Vad kan jag göra som är effektivast?]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180212/experten-effektiv-traning-vid-landryggsproblem/ Mon, 12 Feb 2018 11:29:00 +0100
The shape of Gainz to come http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180209/the-shape-of-gainz-to-come/

Lite märkligt var det att se BODYs 37-åriga historia packas ned i lådor och pärmar, arkivskåp och hårddiskar. Men förändringens vindar blåser, Egmont Publishing säljer tidningen vidare till ett nystartat bolag under MM Sports paraply.]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180209/the-shape-of-gainz-to-come/ Fri, 09 Feb 2018 08:14:00 +0100
Experten: Så långa pass behövs http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180207/experten-sa-langa-pass-behovs/

Jag har börjat skissa på ett upplägg för att försöka växa till och forma en så bra fysik som möjligt. Hur långt bör ett styrkepass vara för att uppnå en optimal utveckling?]]>
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180207/experten-sa-langa-pass-behovs/ Wed, 07 Feb 2018 14:40:00 +0100