3 dagar i veckan.

Home Forums Allmänt om gymträning 3 dagar i veckan.

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har en fundering, kört M O F, Men funderar om det skulle spela någon större roll, att köra M T O och vila resten de 4 dagarn? Med tanke på min utbildning så skulle det hjälpa mig att köra så, men skulle de vara någon nackdel i gainsen?

Ghoetic wrote:
    Har en fundering, kört M O F, Men funderar om det skulle spela någon större roll, att köra M T O och vila resten de 4 dagarn? Med tanke på min utbildning så skulle det hjälpa mig att köra så, men skulle de vara någon nackdel i gainsen?

Nej. Beror ju iofs lite på hur du lagt upp träningen, kör du en 3-split så är svaret nej, kör du helkropp så är svaret kanske, lite tungt att köra 2 helkroppsdagar i följd, inte fördelaktigt.

Okej, Nä kör ett ”Bröst, axlar och triceps” ”Rygg och Biceps”, och ”Ben”
    Känns bara lite långt med 4 dagars vila sedan :)

Ghoetic wrote:

Bara en tanke: Kör isf böj på Onsdagen och mark på Måndagen.Det är lätt
    att bli lite sliten av dessa övningar, bra att hålla isär dem något.
    Du för ju journal redan, du får väl helt enkelt prova och se om ökningarna
    stagnerar.

Tomas

snart 1 år gammal journal dock :)

Du kan ju köra såhär

Måndag,Underkropp/5 set a 5 reps
    Tisdag,överkropp/5 set a 5 reps
    Onsadag,Underkropp/3 set a 15 reps

Haha, jag får väll tacka för svaret, men jag är förbi det stadiet behöver inge program upplägg, det har jag redan, enda fundering var om det är så klokt att köra 3 on 4 off så att säga. Men själv tycker man att det inte borde vara nå probelm, men det kan vara bra och höra :)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.