Home › Forums › Allmänt om gymträning › 5-split
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2011 at 10:44 #58859Anonym anvandareMember29 augusti, 2011 at 10:44 #342486Anonym anvandareMember
Vill ha tips på en 5dagars split där man tränar hela kroppen. Gärna lite extra rygg och bröst. Kör en 4 split nu.
29 augusti, 2011 at 10:46 #342487Anonym anvandareMemberGör det enkelt för dig och kör på med liknande upplägg som under din pågående 4-split och lägg till en dag då du priotränar rygg och bröst.
OT: Jag har själv behov av mer massa på rygg och bröst. 5-split tycker jag dock är för mycket, bättre att köra ordentligt när man väl tränar. Då behövs sällan prioträning (i någon större utsträckning).
29 augusti, 2011 at 10:54 #342488Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Gör det enkelt för dig och kör på med liknande upplägg som under din pågående 4-split och lägg till en dag då du priotränar rygg och bröst.OT: Jag har själv behov av mer massa på rygg och bröst. 5-split tycker jag dock är för mycket, bättre att köra ordentligt när man väl tränar. Då behövs sällan prioträning (i någon större utsträckning).
Om jag struntar i prioträningen och endast gör om 4split till 5split. Har du något tips då?
29 augusti, 2011 at 14:56 #342489Anonym anvandareMemberPumping wrote:Om jag struntar i prioträningen och endast gör om 4split till 5split. Har du något tips då?Hur tränar du i dagsläget? Vilken är anledningen att du vill köra 5 pass i veckan?
Jag körde själv 5 pass i veckan förut men slutade med det för typ 2 år sen och har utvecklats bättre av det. 5 styrkepass i veckan tycker jag blir aningen för mycket.
29 augusti, 2011 at 17:35 #342490Anonym anvandareMemberRygg
Axlar mage
Armar
Ben
Bröst29 augusti, 2011 at 19:18 #342491Anonym anvandareMemberMåndag: rygg, vader
Tisdag: bröst mage
Onsdag:vila
Torsdag: framsida ben å triceps
Fredag: biceps, baksida axlar samt lite underarmar.
Lördag: vila
Söndag: framsida axlar, traps och baksida lår.Så ser mitt upplägg ut för tillfället men det kanske inte är det bästa:p
29 augusti, 2011 at 20:02 #342492Anonym anvandareMemberBrukade köra denna innan i många år…
Mån: Bröst + Framsida axlar
Tis: Ben (framsida + baksida) + Vader
Ons: vila
Tors: Biceps + Triceps
Fre: Rygg + Baksida axlar
Lör: extra pass på släppande musklegrupp
Sön: vilaLycka till …
29 augusti, 2011 at 20:16 #342493Anonym anvandareMemberAlldelesLagom wrote:Rygg
Axlar mage
Armar
Ben
BröstKör du detta i ett svep eller har du vilodagar?
29 augusti, 2011 at 20:56 #342494Anonym anvandareMemberLaLLe wrote:Tis: Ben (framsida + baksida) + VaderOT: Är inte vaderna en del av benen?
29 augusti, 2011 at 21:37 #342495Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:OT: Är inte vaderna en del av benen?Biceps , triceps delas juh gärna upp och bägge är väl ”armar” …
Finns alla möjliga kombinationer av olika splits … eller ?:nerd:29 augusti, 2011 at 22:46 #342496Anonym anvandareMemberLaLLe wrote:Biceps , triceps delas juh gärna upp och bägge är väl ”armar” …
Finns alla möjliga kombinationer av olika splits … eller ?:nerd:En sådan jämförelse är ju inte i närheten av samma sak. Jag har aldrig sett någon skriva exempelvis:
”Måndag: Armar (fram- och baksida) och underarmar” för att beskriva ett armpass.
Däremot är det vanligt förekommande (och väldigt irriterande) att man skriver att man tränar både ben OCH vader. Det torde vara underförstått då ett par ben inte är ett par ben utan ett par vader.Den ni.
29 augusti, 2011 at 23:42 #342497Anonym anvandareMemberPumping wrote:Kör du detta i ett svep eller har du vilodagar?Jag kör det inte alls, jag föredrar 4-split men jag har kört det tidigare..
Funkar säkert fint för vissa att köra det i ett svep, men jag hade föredragit en vilodag i mitten av veckan
30 augusti, 2011 at 12:30 #342498Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Hur tränar du i dagsläget? Vilken är anledningen att du vill köra 5 pass i veckan?Jag körde själv 5 pass i veckan förut men slutade med det för typ 2 år sen och har utvecklats bättre av det. 5 styrkepass i veckan tycker jag blir aningen för mycket.
Kör nu:
Måndag:vila
Tisdag: bröst och mage
Onsdag:Ben
Torsdag: armar
Fredag: vila
Lördag: vila
Söndag: ryggVill ev ändra för att kunna köra lite kortare pass och för att det är ju kul att gå till gymmet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.