Alkohol

Home Forums Allmänt om gymträning Alkohol

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Jag vet att det inte är bra att dricka alkohol, och att om super sig full en lördag så har en hel veckas hård träning gått till spillo.

Men vart går gränsen??…Är det okej om man går ut med polarna en lördag kväll och dricker 3-4 starköl, skadar det någonting?……Förlorar man 1 veckas träning bara för det ??

;) ;)

Karlssooooon wrote:
    Jag vet att det inte är bra att dricka alkohol, och att om super sig full en lördag så har en hel veckas hård träning gått till spillo.

Men vart går gränsen??…Är det okej om man går ut med polarna en lördag kväll och dricker 3-4 starköl, skadar det någonting?……Förlorar man 1 veckas träning bara för det ??

;) ;)

Självklart inte! 3-4 öl, om du inte väger, typ 32 kg, är väl inget för en karl? Ta du dina öl i goda vänners lag och njut av stunden. Klarar du inte att lägga på dig muskler/öka i styrka trots lite öl (eller god mat eller godis eller snacks etc) kommer inte ölen i sig att vara ditt stora problem, utan endera genetiken eller insatsen på träningen.

Skål!

skönt att höra :) Jag väger 68 kilo och är 168 cm ,

är ganska lättpåverkad, så 3-4 öl gör att jag blir lite lullig och go :) så då borde det vara heeelt okej då:)

Karlssooooon wrote:
    skönt att höra :) Jag väger 68 kilo och är 168 cm ,

är ganska lättpåverkad, så 3-4 öl gör att jag blir lite lullig och go :) så då borde det vara heeelt okej då:)

Lullig är oftast ok. Go brukar funka. Go ahead!

Karlssooooon wrote:

Det är oxå ett val du gör, väljer du att prioritera din träning före ett privatliv med polare på puben så go ahead. Ska du tävla eller vill du bara att träningen ska vara en hobby så go ahead. Det handlar mycket om dig själv och din egna inställning till ditt liv. Go ahead i vad du än väljer, bara du och dina närmaste mår bra av dina val.:emo-thumb

hur många folköl går det på 1 starköl?

Det är väl ”bättre” att dricka ett 6-pack folköl än 4 starköl?:S

Karlssooooon wrote:
    hur många folköl går det på 1 starköl?

Det är väl ”bättre” att dricka ett 6-pack folköl än 4 starköl?:S

Får se… Folköl, det är 3,5 % va? Och starköl, det är oftast 5 % va? Vilket i så fall betyder att det går 0,7 folköl på en starköl per volymenhet.

Hur vet du att man inte förlorar en veckas träning ?

Jag har hört motsatsen:S

Men du menar att tillväxten blir sämre då om man dricker alkohol??..

Så att om man söp sej full varje helg, så skulle man i princip trampa på stället vad gäller resultat, det kan jag då säga att så är det inte:p

asså asså, ofan.:P…. har du haft någon erfarenhet av detta ?

Ja, kan man väl lugnt säga:p så drick dina öl utan dåligt samvete:emo-thumb

Marina N wrote:
    Ja, kan man väl lugnt säga:p så drick dina öl utan dåligt samvete:emo-thumb

asså.:P MEN, jag har ju hört och läst en massa annat…:S…

aja menmen =)

Men lura inte den stackarn nu! Alkohol ÄR skadligt och kraftigt muskelnedbrytande, det innehåller 7 ”tomma” kalorier per gram. Plus att det försämrar själva träningskapaciteten ett bra tag efter intaget.
    Mitt tips är: Drick inte om du är seriös med din träning, eller drick sansat om du nu måste dricka. Att dricka sig berusad ca 3-4 gånger per år anser jag är sansat.

Valet är ditt.
    Lycka till!

men att dricka 3-4 öl är väl rätt OK ?

eller typ ett 6pack folköl ?………….eller….?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.