- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Alkohol och träning THE NEW EDITION
Finns säkert ett dussin liknande trådar men jag tänkte utveckla frågan lite
de flesta vet att lördasläsken och träning inte går allt för bra ihop
och att det kan bryta ner kroppen.. MEN…
stämmer de? jag menar när man dragit i sig tre för många öl så stannar processen i kroppen och den kämpar med att få ut gifterna och alkoholen..
för muskeln är ju redan sprucken inför uppbyggnadsfasen vilket den fortfarande bör vara dagen efter eller hinner kroppen reparera sig såpass snabbt trots
processen med alkoholen?
självklart vet jag att cellerna blir uttorkade o dör o fibrer bryts ner etc etc, men allt förnyas rel. snabbt inte sant?
så tekniskt sett så (enligt min teori) så pausas bara muskeluppb. tills kroppen fått ut gifterna utan att ge nån större skada..
haha bara en ursäkt för att få dricka mer
nån som vet mer kring detta?
jag festar nästan varje helg har gjort det nu i 2månader och kollar jag på min kropp så har jag inte sett någon direkt skillnad från hur den såg ut innan jag började festa så pass ofta. men jag har märkt av att min kondition har gott från bra till värdelös.
Bläddrar du längst ner på den här sidan så finns det 5 trådar angående alkohol och träning, kolla om någon av de trådarna kan hjälpa dig.
går sämre för träningen i det långa loppet.. men gör gott för själen med blöta utekvällar;)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY