Andra bröstövningar!

Home Forums Allmänt om gymträning Andra bröstövningar!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej!

Är precis ny på forumet och detta verkar vara en grym plats för att lära sig mer om träning, grymt!

Till frågan. Har tränat mestadels bänk och flyers på platt bänk och lagt märke till att min bröstmuskulator mest utvecklats på de övre och yttre delarna, dvs uppe vid axlarna, på högsta delen av brösten.

Vill ha hjälp med exempel på hur jag kan träna nersidan av brösten samt insidan (dvs där de 2 brösthalvorna möts). Har hört att bakåtlutande bänk är en övning, men mitt gym har inte sånna bänkar, måste då lägga vikter under bänken så den kan luta nedåt vilket är lite jobbigt.

Mao så vill jag utveckla nedre samt innre del på bröstmuskulaturen. Hjälp!

mvh,

dbbb :emo-thumb

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071]

där har du lite ta av. kanonsida på internet.
    sedan finns det fina böcker att införskaffa som jag kan råda till eller låna på bibliotek eller vän eller nått
    den jag anser bra i detta fallet är effektiv bodybuildning av ove rytter, kanon bok för nybörjare och senare. använder den ofta för ta ut övningar.

men jag är väl halvt som halvt nybörjare själv så andra har säkert bättre tips

Decline bench tar på den nedre delen av bröstet. Annat än det så är det bara att fortsätta att träna vanlig bänk eller hantelpress. Dina bröst ser ut på ett visst sätt och du kan inte isolera den inre delen av bröstet.

Behöver nog mer massa generellt kanske. Problemet är dock att hantlar och stång på bänk inte känns effektiva längre, är upp på 45kg per hantel nu, väger 82kg på 191cm, trots att det är tungt osv känns det inte effektivt. Vad tycker ni om cable cross, finns ju massor med olika sätt att köra den…?

Övningar som har vart effektiva innan är med sannolikhet fortfarande effektiva. Har du ökat din muskelvolym med exempelvis bänkpress så ska du kunna fortsätta med detta och istället anpassa vikten så att du får bra kontakt och ett effektivt pass. Även om det enligt mig säkerligen skulle gå att köra massa discoövningar för att bygga bröst, så är det med stor säkerhet betydligt svårare då övningarna gör det mer komplicerat att överbelasta muskeln än en basövning.

Sant, hantalarna har gett mig mkt faktiskt…nå tips på antal set samt reps samt fail?

kanske borde minska repsen o köra tyngre…kör 3 set x 8 rep nu

dbbb wrote:
    Sant, hantalarna har gett mig mkt faktiskt…nå tips på antal set samt reps samt fail?

kanske borde minska repsen o köra tyngre…kör 3 set x 8 rep nu

Variera set och reps från vecka till vecka!

Dips är skönt för att bygga nedre delen av bröst.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.