Ang synliga ådror på kroppen..

Home Forums Allmänt om gymträning Ang synliga ådror på kroppen..

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena alla!!

Jag äter mkt mindre kolhydrater än förrut, och mkt bättre mat, inget fett, men väldigt mkt protein, och jag ökar ändå från pass till pass.. och saken är den att jag börjar få fram ådror på armarna och underarmarna vilket jag inte haft förrut..

Har detta med att jag tappat kroppsfett att göra? Eller är det ngt annat?

För så länge jag tappar fett, men samtidigt ökar i styrka på olika övningar från pass till pass så gör jag väl rätt?

Vad tror ni?

Synliga blodådror och låg andel underhudsfett går hand i hand, ja.

musclefreak wrote:
    Har detta med att jag tappat kroppsfett att göra? Eller är det ngt annat?

Tjabba, det är maskar.

Varför äter du inget fett öht?

För lite fett försvårar ju upptaget av fettlösliga vitaminer som behövs till kroppens livsviktiga funktioner.

Sunnebris wrote:
    För lite fett försvårar ju upptaget av fettlösliga vitaminer som behövs till kroppens livsviktiga funktioner.

Detta måste vara satir på hög nivå. Jag tror jag skall skratta. Eller?!

C-vitamin är vattenlösligt. Cvitamin är jätteviktigt. Vatten är av ondo….

mjukglass wrote:
    Detta måste vara satir på hög nivå. Jag tror jag skall skratta. Eller?!

C-vitamin är vattenlösligt. Cvitamin är jätteviktigt. Vatten är av ondo….

Vitaminerna A, D, E och K är fettlösliga. De kräver fett i kosten för att kunna absorberas av kroppen. Får du i dig allt för stora mängder av dessa vitaminer riskerar du att bli förgiftad eftersom det inte finns något naturligt sätt för kroppen att göra sig av med överskottet. Du bör inte få i dig mer än dubbelt så mycket som det rekommenderade intaget. De vattenlösliga är B-vitaminerna och vitamin C. De kan inte som de fettlösliga vitaminerna lagras i kroppen, därför bör du tillföra dem via kosten varje dag. Eftersom de inte kan lagras blir de inte giftiga.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.