Home › Forums › Allmänt om gymträning › angående mina gympass
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 september, 2009 at 10:45 #61455Anonym anvandareMember23 september, 2009 at 10:45 #394461Anonym anvandareMember
jag kör idag efter Arnold schwarzenegger träningschema från ”the New Encyclopedia of Modern Bodybuilding by Arnold”
tränar 6 dagar i veckan och innehåller 2 olika scheman.
Måndag: bröst, rygg, ben och mage
Tisdag: Axlar, armar och mage
Onsdag:bröst, rygg, ben och mage
Torsdag:Axlar, armar och mage
Fredag:bröst, rygg, ben och mage
Lördag: vila
Söndag:Axlar, armar och magePassen tar cirka 2timmar att göra med 5-7 olika övningar på varje muskelgrupp (förutom mage där det är bara 3).
Passar dessa pass för mig?
Är 17år gammal väger 66kg och har bra fysik.
”edit” Kört med detta schema i 11 veckor och var till min detist innan jag började träna seriöst. Vikten låg på 57kg och 8 veckor senare var jag på återbesök och gått upp 5,6kg (2,3kg muskler enligt henne). Detta var på morgonen utan att ha ätit frukost
23 september, 2009 at 10:49 #394462Anonym anvandareMemberNej, jag tycker det är åt helvete för mycket träning.
Skulle du träna mindre skulle du orka köra hårdare och då få samma resultat på mindre tid.
Hade en polare som körde liknade upplägg som nybörjare.
Dock tyckte han benen var mindre viktiga och körde bara dom 1 gång per vecka. Benen var det som växte bäst under denna period23 september, 2009 at 10:56 #394463Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Nej, jag tycker det är åt helvete för mycket träning.
Skulle du träna mindre skulle du orka köra hårdare och då få samma resultat på mindre tid.
Hade en polare som körde liknade upplägg som nybörjare.
Dock tyckte han benen var mindre viktiga och körde bara dom 1 gång per vecka. Benen var det som växte bäst under denna periodOkej, det är så att jag har gått på gym i över 2år och kört ungefär 2-3gånger i veckan under 1,5års period men fick inga stora resultat. det känns riktigt underbart att kunna få så stora muskler under kort tid med hård träning
Kan sätt upp några bilder på min fysik senare idag:)
23 september, 2009 at 11:12 #394464Anonym anvandareMemberOk, får du resultat så får du, men jag står fast vid att det beror på att du inte tränar tillräckligt hårt. Då kan hög volym kompensera. Kör du 7 övningar bröst med 3 set i varje, och jag misstänker att du kör fler set per övning, blir det 63 set i veckan. Vem behöver så mycket träning för att få resultat?
Jag känner rätt många elitbyggare, styrkelyftare och strongman.
Känner inte någon som fått bra resultat med så mycket träning.
Alla ligger mellan 6 set till 25 set i veckan per muskel uppdelat på max 2 pass per muskel/vecka23 september, 2009 at 11:19 #394465Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Ok, får du resultat så får du, men jag står fast vid att det beror på att du inte tränar tillräckligt hårt. Då kan hög volym kompensera. Kör du 7 övningar bröst med 3 set i varje, och jag misstänker att du kör fler set per övning, blir det 63 set i veckan. Vem behöver så mycket träning för att få resultat?
Jag känner rätt många elitbyggare, styrkelyftare och strongman.
Känner inte någon som fått bra resultat med så mycket träning.
Alla ligger mellan 6 set till 25 set i veckan per muskel uppdelat på max 2 pass per muskel/veckaBra att veta:) går NV på gymnasiet så det blir en del läxa/prov så man hinner ibland inte med träningen. nu behöver jag inte få skuldkänslor av att missa ett träningspass
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.