Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ännu en till Nyburgare som behöver hjälp & Tips
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 mars, 2010 at 15:44 #57974Anonym anvandareMember30 mars, 2010 at 15:44 #324990Anonym anvandareMember
Hej Allihopa!
Joinade idag då jag läste tidningen,
Är 30 årig egen företagare som har börjat träna nu efter ett 5 års uppehåll, tyvärr så tog jobbet all tiden!
Tidigare tränat det mesta ink Styrketräning.
Och frågan är att idagsläget så kör jag mellan 5-6 dagar i veckan och delat upp det på 3 delar!Dag 1: Rygg + Axlar
Dag 2: Biceps + Tricpes
Dag 3: Bröst
Kör lite Mage med flesta dagarna.. Samt börjar alltid med 5 min löpband?!Men inget ben ännu då jag jobbar 5 dagar på ca 10 tim per dag.. och står hela dagarna på jobbet ..så benen orkar jag helt enkelt inte med + dem ser ”normala” ut..
Mitt mål är att nå ca 85-88 Kg..
Väger idag 81 kg där 0,5-1 kg är fett och är 1,80 långVad tycker experterna om Schemat ? funkar dessa muskelgrupper ihop ?
Samt jag är svagast på Biceps, och frågan är då om man ska köra hårt ? hur många Rep samt övningar ?Tacksam för alla tips
30 mars, 2010 at 15:51 #324991Anonym anvandareMember3kgt wrote:Väger idag 81 kg där 0,5-1 kg är fett och är 1,80 långGanska låg % bf :p
30 mars, 2010 at 15:54 #324992Anonym anvandareMemberAtt du står och går mycket på jobbet innebär ju inte att dina ben får träning per automatik. Jag ser ingen anledning att utesluta benen från träningen. De är en väldigt stor muskelgrupp och eftersom du använder dem varje dag så är det ju extra viktigt att du håller dem i form.
I övrigt ser det väl ok tycker jag förutsatt att du har vilodag mellan träningspassen. Du får testa dig fram och se hur det känns.
Ang. din andel fett på kroppen. Menar du att du har en fettprocent på 1,3%? Det var nog det värsta jag har hört!
30 mars, 2010 at 16:10 #324993Anonym anvandareMemberTack för alla svar
Sorry där skulle ha skrivit fett på Magen endast
pratar inte om hela kroppen ..Ang ben så vill jag helst hoppa över just nu!
men det knäppa är en del säger att man ska köra Rygg- Biceps ihop och en del säger att det inte spelar roll!
Jag körde så för att jag ”tror” på att det är kanske bra om biceps får lite träning då jag kör annat också (Då jag är mest svag i Bicepsen)
Men kanske jag har fel?! and thats why im hereAng Vilo dagar så kör jag på så mycke jag kan faktist, har ingen exakt schema, utan mest blir det 1-2 dagar vilo i veckan.. men nu sista 3 veckorna har jag kört 6 dagar i veckan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.