Home › Forums › Allmänt om gymträning › Antal övningar vid axelträning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2012 at 03:25 #57558Anonym anvandareMember2 januari, 2012 at 03:25 #305455Anonym anvandareMember
hejsan! som alla säkert vet, för att få de ultimata axel passet ska man köra alla 3 delarna av axeln, dvs främre sidan & bakre, Just nu tränar jag så att jag kör ”2” övningar för varje del av axeln, men har funderat lite blir det för mycket kanske? räcker det och köra 1 övning för varje del av axeln, eller hur gör ni?
2 januari, 2012 at 07:23 #305456Anonym anvandareMemberEn övning per del, men baksida axel kör jag vid ryggträningen.
2 januari, 2012 at 11:47 #305457Anonym anvandareMembermysglenn wrote:En övning per del, men baksida axel kör jag vid ryggträningen.Samma här, kör du samma antal repetitioner på axlarna som övriga muskler?
Jag är lite rädd att lassa för mycket, dels av skaderisk men mest för att jag inte tycker jag gör övningen korrekt med för mycket vikt!2 januari, 2012 at 11:53 #305458Anonym anvandareMemberjag kör delvis som mysglenn baksida axel under ryggpass men bakar in baksida varannan vecka som eget pass
men jag kör 3 set framsida och 3 sett mittparti axel.
2 januari, 2012 at 12:34 #305459Anonym anvandareMemberIndec wrote:Samma här, kör du samma antal repetitioner på axlarna som övriga muskler?
Jag är lite rädd att lassa för mycket, dels av skaderisk men mest för att jag inte tycker jag gör övningen korrekt med för mycket vikt!Militärpress brukar jag safta på rejält med vikt (uppåt 80kg med fri stång ståendes med helt raka ben) men endast efter mycket lång och noggrann uppvärmning
träning av rotatorkuffarna finns dessutom med i mitt schema
2 januari, 2012 at 13:05 #305460Anonym anvandareMemberSamma här fläskar på rejält i militärpress eller hantelpress men känns bättre att köra lite lägre vikt i t.ex sidolyft om jag höjer vikten/sänker repsen i sidolyft känns det som bara trapsen jobbar.
2 januari, 2012 at 13:08 #305461Anonym anvandareMemberJaha okej får väl köra på endast 1 övning då, är det ett ”måste” typ att köra bakre axlarna vid ryggträning? eller går det och klämma in den med övriga axelträning? Känns nästan lite lite att enbart köra 2 övningar sen dra hem, vilka övningar rekomenderar ni då? för främre kör jag ju också såklart militärpress, och för sidan brukar det vara sidolyft med hantlar ?
2 januari, 2012 at 13:56 #305462Anonym anvandareMemberCroatianMuscle wrote:Jaha okej får väl köra på endast 1 övning då, är det ett ”måste” typ att köra bakre axlarna vid ryggträning? eller går det och klämma in den med övriga axelträning? Känns nästan lite lite att enbart köra 2 övningar sen dra hem, vilka övningar rekomenderar ni då? för främre kör jag ju också såklart militärpress, och för sidan brukar det vara sidolyft med hantlar ?du kan ju alltid träna lite extra mage eller vader
2 januari, 2012 at 14:22 #305463Anonym anvandareMemberDe klart;) älskar att du är aktiv 24/7 på forumet mysglenn vad hade man gjort utan dig hehe
2 januari, 2012 at 14:57 #305464Anonym anvandareMemberCroatianMuscle wrote:De klart;) älskar att du är aktiv 24/7 på forumet mysglenn vad hade man gjort utan dig hehehehe tränat kanske?
2 januari, 2012 at 15:31 #305465Anonym anvandareMembermysglenn wrote:En övning per del, men baksida axel kör jag vid ryggträningen.Kör du en separat övning för baksida axel eller menar du att den får sitt när du kör ryggen med marklyft och stångrodd?
2 januari, 2012 at 16:33 #305466Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Kör du en separat övning för baksida axel eller menar du att den får sitt när du kör ryggen med marklyft och stångrodd?ibland gör jag det
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.