Antidepresiva tabletter?Negativt?

Home Forums Allmänt om gymträning Antidepresiva tabletter?Negativt?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Antidepp tabletter gör ju så man får minskad sexslust. Kan det göra att träningen blir lidande också? Tänker mig att det är minskat testo som gör att man får mindre sexslust eller har det ingen inverkan på träningen alls?

En vän till mig åt antidepressiva mediciner under en inte allt för avlägsen period, hans träning gick vad jag vet i vanlig takt under den tiden.

MVH

Jag har läst endel i ämnet och kommit fram till att det inte påverkar träningen något nämvärt.
    Min personliga erfarenhet är att jag aldrig har ökat så mkt som jag gjort nu med ”lyckopiller”. Inget att oroa sig för.

Däremot kan det ha andra biverkningar som alla läkemedel har, som kan hindra dig från att träna under insättning/utsättningsperiod bl.a.

beror nog helt på vilken sorts antidepp du har.

Tycker du ska konsultera läkaren som skrivit ut medicinerna för att få det bästa svaret. Det här är ett träningsforum. :up:

lovelysmile wrote:
    Tycker du ska konsultera läkaren som skrivit ut medicinerna för att få det bästa svaret. Det här är ett träningsforum. :up:

Underskatta inte hårt tränande individers kunskap om tvivelaktig medicin. Varför, lämnar jag osagt.

:emo-thumb

MVH

Marcus Syvertsen wrote:
    Underskatta inte hårt tränande individers kunskap om tvivelaktig medicin. Varför, lämnar jag osagt.

MVH

SHHH! mr trying-2-B-entertaining-while-stating-obvious-facts :p

Marcus Syvertsen wrote:

MVH

skicka honom till flashback, där kan han nog hitta svaren. här vet vi INGET om medicin! :ph34r:

fass.se

+1

Läkare har yrkeserfarenhet. Sådana läkemedel ska intas under översyn av läkare. Dessutom ska man inte dra sig för att be om ett 2a och tom 3e utlåtande. :up:

Så ni tror på fullt allvar att samma läkare som tror att kreatin och proteinpulver är farligt kommer att veta hur antideppen påverkar dina resultat på gymmet?

Vanliga läkare har i stort sett ingen inblick alls i hur muskelbygge går till, än mindre hur vissa mediciner påverkar det.

Vill du veta – testa.

Klenis wrote:
    Så ni tror på fullt allvar att samma läkare som tror att kreatin och proteinpulver är farligt kommer att veta hur antideppen påverkar dina resultat på gymmet?

Vanliga läkare har i stort sett ingen inblick alls i hur muskelbygge går till, än mindre hur vissa mediciner påverkar det.

Vill du veta – testa.

:D :D :D ursäkta mig men det där är nog det roligaste inlägg jag läst idag. du måste ha lite cred för det i alla fall… (se Credtråden) :D

lovelysmile wrote:

Förstår inte det roliga riktigt, själv tycker jag detta var lite naiv-komiskt då du verkligen verkar tro att läkare som skriver ut antidepp läser på om hur det påverkar proteinsyntesen.

Klenis wrote:
    Förstår inte det roliga riktigt, själv tycker jag detta var lite naiv-komiskt då du verkligen verkar tro att läkare som skriver ut antidepp läser på om hur det påverkar proteinsyntesen.

läkare = yrkeserfarenhet efter att ha behandlat människor.
    deprimerade byggare = personlig erfarenhet som bara kan tillämpas på och gäller de själva när det kommer till den typen av tyngre läkemedel.

För min egna intellektuella utvecklings skull eller för att bara låt säga reda ut förvirringen så undrar jag om påverkan av testonivån som efterfrågades i början av den här tråden är detsamma som proteinsyntesen som du tog upp? Kom igen… upplys mig dude :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.