- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Är det för mycket?
Hej!
Det är så att jag har lagt om mitt gym schema som jag tänker testa en tid framöver , har kört med det i 2veckor nu känns riktigt bra! Det är ett väldigt simpelt då .. en muskelgrupp per dag dock vila 1dag. Kan kanske va för mycket? Men jag älskar verkligen att träna.
Till grejen. Varför ja började köra 1 muskelgrupp per dag är för att ta ut mej till max på varje muskelgrupp men det är det , kör jag för mycket? Jag kör ca 4-7 övningar på varje muskelgrupp sen kör jag även oftast 4 x 10 fast jag variera mig väldigt mycket från hur många rep och set jag kör.
Till frågan är det för mycket? Har hört att det kan va onödigt att köra för mycket nämligen därför jag tar upp det här. Fast det borde det väll inte? Tar mig ungefär en 30-50min ett pass. Som sagt variera mig en del med hur många set , rep & övningar jag kör men har alltid en grund sen jag börja som jag alltid kör.
Jadu, ingen vet om det är för mycket för just dig. Testa några månader, utvärdera. Får du resultaten du förväntat dig? Känner du dig sliten? Ont i handleder, axlar osv? Då kanske det är dags att trappa ner lite.
Okej tackar!
Hur ser schemat ut? Övning etc
jag kör så jag med fast 6-12 övningar per muskelgrupp och 6-8 x 3 och det har funkat för mig,väldigt bra resultat! men som sagt testa dig fram.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY