Home › Forums › Allmänt om gymträning › Är min träning bra?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2011 at 11:56 #367373Anonym anvandareMember
Hej!
Är en kille på 18 år som undrar lite över min träning.
På en vecka kör jag ungefär såhär:Pass1: Bröst och biceps
Pass2: Axlar, traps och triceps
Pass3: Rygg, mage, (löpband om jag orkar)Detta kör jag på en vecka och vilar när jag är trött.
Är detta ok? Vad tycker ni?
12 juni, 2011 at 11:56 #60007Anonym anvandareMember12 juni, 2011 at 12:02 #367374Anonym anvandareMemberDu måste skriva myyyyyyccccket mer specifikt än sådär Vi har ju inte ens en aning om du kör
Måndag pass 1
tisdag pass 2
onsdag pass 3eller måndag pass 1
tisdag vila
onsdag pass2 osv osvSedan måste vi veta övningar osv för att kunna avgöra om din träning är ”bra”
12 juni, 2011 at 12:26 #367375Anonym anvandareMemberDet bästa upplägget jag någonsin sett. Jag snor det på dirren
Ont. vad Istolig sa
12 juni, 2011 at 13:04 #367376Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Du måste skriva myyyyyyccccket mer specifikt än sådär Vi har ju inte ens en aning om du kör
Måndag pass 1
tisdag pass 2
onsdag pass 3eller måndag pass 1
tisdag vila
onsdag pass2 osv osvSedan måste vi veta övningar osv för att kunna avgöra om din träning är ”bra”
+1
Sen tror jag nog du kan räkna traps till axlar, ”HanMedArmarna”.12 juni, 2011 at 15:08 #367377Anonym anvandareMemberOkej, ska göra det lite tydligare.
Till att börja med så tränar jag varannan dag oftast.
Pass1: Bröst och biceps
Bänkpress
Snea hanterlpressar
dips (ibland)Sittande hantelcurl
hammercurl
cable ciurlPass2: Axlar, traps och triceps
Sittande axelpressar
militärpress
framåtlyft med hantelpushdowns
press bakom nackePass3: Rygg, mage, (löpband om jag orkar)
latsdrag
sittande roddsit-ups
benlyft (ibland)Samtliga övningar körs med 3×10 och första setet med lite lättare vikt. Är detta bra upplägg?
12 juni, 2011 at 15:10 #367378Anonym anvandareMemberHanMedArmarna wrote:Okej, ska göra det lite tydligare.Till att börja med så tränar jag varannan dag oftast.
Pass1: Bröst och biceps
Bänkpress
Snea hanterlpressar
dips (ibland)Sittande hantelcurl
hammercurl
cable ciurlPass2: Axlar, traps och triceps
Sittande axelpressar
militärpress
framåtlyft med hantelpushdowns
press bakom nackePass3: Rygg, mage, (löpband om jag orkar)
latsdrag
sittande roddsit-ups
benlyft (ibland)Samtliga övningar körs med 3×10 och första setet med lite lättare vikt. Är detta bra upplägg?
Nej, du blir förvisad till vassen.
12 juni, 2011 at 15:20 #367379Anonym anvandareMemberIngen benträning alls?
12 juni, 2011 at 17:16 #367380Anonym anvandareMemberOm man är intresserad av att ha pinnben vilket förutom är lite pinigt försämrar din tillväxt på överkroppen så ser det väl kanoners ut.
Om man bara tränar överkropp så tränar man bara halva kroppen.
nu vet jag inte om du gör någon annan träning för benen, men löpträning räcker garanterat inte, inte om du vill bli symmetrisk i kroppen.Har en del gamla hockeykompisar som skitit i att träna ben i gymmet i några år eftersom dom tycker att dom har så pass bra grund, och dom har en bra grund, men vissa av dem har nu blivit mycket större i överkroppen, och sånt där tar lång tid att rätta till.
Kör alla delar av kroppen lika hårt.
12 juni, 2011 at 18:04 #367381Anonym anvandareMemberInte skippa benen:nono:
Jag förstår verkligen inte folk som skiter i att träna ben,skit kul att träna det ju:up:
12 juni, 2011 at 22:09 #367382Anonym anvandareMemberSeba wrote:Om man är intresserad av att ha pinnben vilket förutom är lite pinigt försämrar din tillväxt på överkroppen så ser det väl kanoners ut.
Om man bara tränar överkropp så tränar man bara halva kroppen.
nu vet jag inte om du gör någon annan träning för benen, men löpträning räcker garanterat inte, inte om du vill bli symmetrisk i kroppen.Har en del gamla hockeykompisar som skitit i att träna ben i gymmet i några år eftersom dom tycker att dom har så pass bra grund, och dom har en bra grund, men vissa av dem har nu blivit mycket större i överkroppen, och sånt där tar lång tid att rätta till.
Kör alla delar av kroppen lika hårt.
Tycker jag inte? Finns ingen anledning att köra biceps lika hårt som bröst om man inte känner för detta. Vet att det kanske inte var så du menade men ville bara förtydliga.
12 juni, 2011 at 23:06 #367383Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Tycker jag inte? Finns ingen anledning att köra biceps lika hårt som bröst om man inte känner för detta. Vet att det kanske inte var så du menade men ville bara förtydliga.Nej givetvis ”behöver” du inte köra hela kroppen lika hårt. Det beror ju vad du prioriterar, om nu dina armar är för stora i förhållande till brösten så är det klart att man får kör armarna lite mindre för symmetrins skull.
Men annars har Seba en poäng. Startar du från noll och inte har några tävlingsplaner eller finslipar formen inför en tävling så finns det ingen anledning till att inte ge 110% för alla muskelgrupper.
Och sen till TS: För guds skull glöm inte benen, många som slarvar med dessa och shit vad det ser fruktansvärt roligt ut när överkroppen växer ifrån underkroppen.
Andra gången jag skriver detta idag:
”Alla stora byggnader vilar på en stadig grund” :emo-thumb
12 juni, 2011 at 23:41 #367384Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:”Alla stora byggnader vilar på en stadig grund” :emo-thumb:worship:
13 juni, 2011 at 09:07 #367385Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Och sen till TS: För guds skull glöm inte benen, många som slarvar med dessa och shit vad det ser fruktansvärt roligt ut när överkroppen växer ifrån underkroppen.
Andra gången jag skriver detta idag:
”Alla stora byggnader vilar på en stadig grund” :emo-thumb
Här i stan (Bollnäs) har bänkpressandet alltid varit stort och detta har medfört att en hel hög oerhört biffiga snubbar totalt saknat massa på underkroppen. Precis som du säger så kan det se jävligt roligt ut. ”Bollnäsfysiken” var det någon utifrån som kallade det på nittiotalet.
Till TS: För tusende gången i den här tråden. Skippa inte benen. Släng in knäböj utan bälte och lär dig utföra övningen korrekt.
13 juni, 2011 at 10:21 #367386Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Här i stan (Bollnäs) har bänkpressandet alltid varit stort och detta har medfört att en hel hög oerhört biffiga snubbar totalt saknat massa på underkroppen. Precis som du säger så kan det se jävligt roligt ut. ”Bollnäsfysiken” var det någon utifrån som kallade det på nittiotalet.Ska kolla med min klasskompis från Bollnäs om han hört talats om Bollnäsfysiken. Samtidigt ska jag passa på att reta honom lite för hans små ben
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.