Är min träning bra?

Home Forums Allmänt om gymträning Är min träning bra?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author

Hahaha, bollnäsfysiken! Tror faktiskt inte detta fenom är koncentrerat just till bollnäs, kanske bara lite extra extremt där. Men på 90-talet körde fan ingen knäböj på de gym jag var på, det var många fågelben och massiva överkroppar där. Minns speciellt en kille som kallades elvis, såg lite ut som Frank Zane i överkroppen och som Stephen Hawking i underkroppen.

Tommy Ivarsson wrote:
    Nej givetvis ”behöver” du inte köra hela kroppen lika hårt. Det beror ju vad du prioriterar, om nu dina armar är för stora i förhållande till brösten så är det klart att man får kör armarna lite mindre för symmetrins skull.

Men annars har Seba en poäng. Startar du från noll och inte har några tävlingsplaner eller finslipar formen inför en tävling så finns det ingen anledning till att inte ge 110% för alla muskelgrupper.

Och sen till TS: För guds skull glöm inte benen, många som slarvar med dessa och shit vad det ser fruktansvärt roligt ut när överkroppen växer ifrån underkroppen.

Andra gången jag skriver detta idag:

”Alla stora byggnader vilar på en stadig grund” :emo-thumb

Jag förstår exakt vad du och ”Seba” menar men ville som sagt bara förtydliga. Att man inte kör hela kroppen lika hårt behöver inte betyda att man skiter i benen, snarare att man kanske prioriterar benen vilket förövrigt är mer accepterat än att man prioriterar armar vilket är lite absurt.

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.