Armar – ett pass?

Home Forums Allmänt om gymträning Armar – ett pass?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 56 total)
  • Author
    Martin.P wrote:
    ja då kommer du inte få stora armar heller kan ja lova

Armarna blir inte större om de tränas mer än bröst eller rygg.

mSJÖDIN wrote:
    Ursäkta?

Det bör inte vara en nyhet för dig.
    Att träna flera biceps/triceps isolationsövningar utöver press/drag lär inte bidra till mycket större muskelutveckling för många nybörjare.

Du lär kunna bygga upp dig långt innan du kommer till ett läge där du ”behöver” pressa dig tyngre för vidare utveckling.

att tror att armar är en liten muskelgrupp tycker jag är helt fel behöver tränas lika mkt som rygg bröst axlar mm för växa mkt

Sunnebris wrote:
    Armarna blir inte större om de tränas mer än bröst eller rygg.
    mSJÖDIN wrote:
    Och vad är för dig ”behöver” ?

Det blir relativt till vad du tror du kan uppnå med en så pass avancerad träning jämför med en enklare.
    Det är inte nödvändigtvis så att du kommer växa mer för att du tränar armar mer fokuserat.

(Se tråd om genetiska begränsningar osv.)

Martin.P wrote:
    att tror att armar är en liten muskelgrupp tycker jag är helt fel behöver tränas lika mkt som rygg bröst axlar mm för växa mkt

Du får inte glömma Martin, att du är i en klass för dig själv bland väldigt många Svenssons.
    Din träning och din framgång kan du inte applicera på Lasse, 39år och ”svårt att växa”.

Brukar köra det någon gång i månaden,
    så jävla skönt att se sig själv i spegeln efteråt med pumpen!;)
    Det ända tipset jag kan ge är att börja med triceps,
    känns skönare för mig i alla fall.

Avsluta passet med att köra omvända stångcurls sedan
    en övning jag inte kan namnet på (för underarmarna..)
    På mitt gym finns en helt vanlig pinne en kedja är fäst till som man kan hänga vikter i, sedan typ ”rullar” man upp vikten på stången.
    Får så grymt skön pump! prova om du förstår vad jag menar:P

finns det ingen ”pinne” fungerar det utmärkt med att ta en avkapad hockeyklubba lr nå:)

Hade biceps, triceps och underarmar som pass innan jag ändrade tillbaka till så jag kör nu .. Men det funkade bra, skööön känsla i armarna efteråt tycker jag .. Det är ju inte så att det blir för mycket eftersom tricpes vilar när biceps kör och tvärtom .. Rekommenderas om du ska ha omväxling och göra om lägger om schemat ..

Så man bör altså köra superset?

Bear wrote:
    Så man bör altså köra superset?

Kanske inte varje gång, men det tar bra ;).

Bear wrote:
    Hur har era erfarenheter av att båda träna triceps och biceps på ett pass varigt?
    Har ännu inte vågat ge mig in på det.
    Är det värt att prova?

Av dom olika kombinationer vad gäller träning av muskelgrupper så tycker jag bicep och tricep på samma dag har funkat bäst.
    Då jag inte involverar tricep i nån annan träning av muskelgrupp när jag kör så och tvärt om.
    Som t.ex. bröst och tricep eller rygg och bicep på samma dagar gör att jag får det svårare i träningen av muskelgruppen som kommer efter den andra.

Hoppas jag inte rörde till det allt för mycket hehe..:)

Jag brukar supersetta biceps och triceps då och då med grymt resultat.

Lyft så mycket du orkar så ofta som möjligt så händer det grejjer med kroppen… Gör det inte till en hel vetenskap utan KÖTTA!!!

Personligen tycker jag att hela grejen som en del säger att biceps måste tränas med rygg är rätt överdriven. Ha lite vila mellan rygg och biceps och bröst/axlar och triceps så funkar det då för mig.

armar i ett pass funkar bra för mig

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.