Armar – ett pass?

Home Forums Allmänt om gymträning Armar – ett pass?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • Author
    Sunnebris wrote:
    Biceps och triceps är ju små muskler jämfört med bröst, rygg och ben att de inte är värda ett eget pass. De tränas ju självklart i bröst- och ryggövningar att det inte behövs många armövningar eller eget armpass.

Om han vill ha spaghetti armar så visst :P

DavidN wrote:
    Att träna armar på ett separat pass är något man kan avvakta med ganska länge. Lämna det åt avancerade bodybuilders eller andra på hög nivå.
    Titta på någon som Martin här i tråden så är ni kanske lite förstående kring när man ska börja med sådana upplägg.
    Nybörjare som lyft på ett gym under två år eller mindre gör bättre i att träna mer allmänna flerledsövningar.

Helt RÄTT!!

Jag kör armar på ett pass eftersom jag tycker det passar in bra på mitt schema och det känns bra! Dom ökar centimetermässigt och om detta är p.g.a just detta är väl svårt att säga.

Robert Svensson wrote:
    Ang DavidNs inlägg så tror jag han menar biceps ett pass och triceps ett pass.

Det tror jag inte att han gör. Jag tror han menar att man tränar triceps och biceps bra genom bänkpress och latsdrag t ex.

tycker det funkar kalas att köra så:up:

Har precis börjat med det. Ska köra fram till Mars, kan avlägga rapport då om hur mycket jag växt. Finns ju iofs inget att jämföra med, men kan ju ändå vara lite kul att se.

Bear wrote:
    Hur har era erfarenheter av att båda träna triceps och biceps på ett pass varigt?
    Har ännu inte vågat ge mig in på det.
    Är det värt att prova?

Klart att du kan göra det ! Testa, vad kan hända ?

Har själv kört otaliga varianter genom åren, som jag tror de flesta som tränat några år har, och dragit slutsatser om hur JAG fungerar. Det borde du också göra. Det är ju lite av tjusningen med denna sport, tycker jag.
    F*n kör på, ät och väx:nod

Robert Svensson wrote:
    Tycker det låter jävla fånigt att inte träna armar alls på ett pass. Varför? ”Aa men bara för att dom får tillräkligt i andra övningar” Lite kul att vissa resonerar så också.

Det är väl ett korrekt resonemang. Får armarna nog träning i andra övningar, varför köra dem? Får armarna inte nog träning i andra övningar finns dock skäl att börja träna specifika armövningar.
    Förstår inte varför du tycker det är fånigt. För att Berra på ditt gym säger att det är så, eller för att du själv kör armar och då måste det ju prompt vara det enda rätta sättet att träna på?

Här har du lite bra läsning angående detta. Chad menar att armar får nog träning genom ryggövningar och pressövningar.
    [http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=06-017-training]

Robert Svensson wrote:
    Okej, men varför inte köra armar i enskilt pass.

Därför att det kan bli för mkt träning för armarna. Kör man ut sig fullständigt i armar varje vecka kanske man inte har så mkt att ge i bänkpress och ryggövningarna och armarna kommer då vara flaskhalsen som hämmar ökning i dessa övningar.

Känner ett par stycken, som nästan aldrig kör biceps, men har rediga armar ändå.
    Själv kör jag biceps/triceps på ett pass.

det e d bästa du kan göra enligt mej =), sen får du ett rejält pump med så ser armarna tvär stora ut :D, det blir en skön motivation!

Rotmosblos wrote:
    Själv kör jag halvkroppspass för tilfället och hinner typ inte med armarna direkt så jag lägger in ett tricep/bicep pass sporadiskt när jag känner för det.. Men jag känner att mina biceps knappt behöver mer stryk än högst 6 set.. tricepsen däremot kör jag mer set på.

Menar du inte 6 reps?

patrik.sundström wrote:
    Menar du inte 6 reps?

Nej han menar nog set.. :emo-thumb

#Sly# wrote:
    Nej han menar nog set.. :emo-thumb

6 set på biceps :S

Jag kör bi/tri/un på samma pass och det
    känns väldigt bra.

Man ska nog lyssna på kroppen och köra
    på det upplägget man tror på och inte vad
    man läser ”är bäst” på ett forum eller i någon
    tidning.

//nicke

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.