Armträning,hjälp

Home Forums Allmänt om gymträning Armträning,hjälp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Har legat på samma omkrets kring armarna i 2-3 månader nu, jag tycker det är illa.

Har legat på 33cm, nästan 34 för någon månad sen väldigt länge nu.
    Men dem krymper ju nästintill!

Mat: Får i mig 160-180g protein/dag på 82kg kroppsvikt.

Träningsschema:
    Mån – ARmar
    Tis – Ben vader
    Ons – vila
    tors – rygg vader
    fre – bröst triceps
    lör – biceps rehab axlar (axelvärk)
    sön – vila

Armpasset;
    Stående skivstångs curl 3×10-12
    Sittande EZ-curl 3×10-12
    Sittande (mot lår) hantelcurl 3×9-12

Pushdowns 3×10-12
    Enhands pushdowns 3×10-12
    Hantelpress bakom huvudet (stående) 3×10-12

Så ser ett armpass ut, när jag kör triceps/bröst byter jag ut en övning mot dips bara.

Vad gör jag för fel?

öka vikterna och kör färre reps kan kanske funka.

asså proteinet där… prova öka till 2-3 gr/kg av din kroippsvikt.

Prova nytt träningsprogram??

Söndag :axlar
    Måndag: ben
    Tisdag: bröst&triceps
    Onsdag: Rygg&biceps.

RobinHelsing wrote:
    Vad gör jag för fel?

Du tränar biceps 3 ggr/vecka. Prova att vila mer och träna biceps samtidigt som ryggpasset då den används som sekundär muskel i flera övningar från ryggen. Skulle tippa på att biceps inte får tillräckligt med vila. Triceps vet jag inte.

Smaksak kanske, men finns det något syfte med att ha ett separat armpass snarare än att träna biceps och triceps samtidigt som rygg och bröst respektive?

Asså kör du biceps&rygg samtidigt så får du ju ut mer av passet eftersom du aktiverar biceps när du kör rygg. samma vid bröst&triceps.

Variera repetitions antalet lite mer istället för att endast köra 10 – 12 reps.

T.ex.

Övning 1: 16 – 18 reps
    Övning 2: 8 – 12 reps
    Övning 3: 6 – 8 reps

Och som det nämnts tidigare, träna inte armarna 3 gånger i veckan. Det är väldigt små muskelgrupper som lätt kan bli övertränade. Vilket antagligen är anledningen till att inte dina armar växer längre.

Om du väljer att träna dom samma dag som du kör rygg eller bröst är upp till dig. Jag föredrar att köra triceps och biceps på samma pass.

Lycka till.

Håller med övriga talare. Du kör ju armar på tok för mycket enligt min mening. Mer är inte alltid bäst. Jag tycker det verkar klassiskt; man tycker sig få mindre gensvar av sin träning och då ökar man träningstillfällen och det går ännu sämre, när det i själva verket är mer vila som den aktuella muskelgruppen behöver.

En period körde jag inte armar alls, utan de fick sin träning via tunga bröst/axel/ryggpass och, tänka sig, de växte nästan mer då.

sen tycker jag du ska priorotera triceps mer än biceps. Kör biceps 1dag i veckan och triceps 2. och lägg biceps träningen efter benpasset så ska du se att det växer.

Hur mycket vägde du för två månader sedan och hur mycket väger du nu?

2 mån sen – 78-79 morgonvikt kanske
    idag – 82-83 morgon vikt

StrongmanBlomster wrote:
    asså proteinet där… prova öka till 2-3 gr/kg av din kroippsvikt.

Han ligger ju på 2g/kg per dag, vilket är fullt tillräckligt.

StrongmanBlomster wrote:
    Asså kör du biceps&rygg samtidigt så får du ju ut mer av passet eftersom du aktiverar biceps när du kör rygg. samma vid bröst&triceps.

Inte alltid sant, själv tycker jag att när jag kombinerar rygg/biceps är jag så pass sliten när jag väl kommer in på biceps att jag inte får ut särskilt mycket alls.
    Därför roddade jag om mitt träningsupplägg för att undvika just det. Högst personligt givetvis som så mycket annat.

Schemat blir nog liknande:

Armar (bic/tric)
    Axlar Mage
    Ben Vader
    Rygg Vader
    Bröst

Så kanske? eller ska jag lägga ihop bröst/rygg? va tycker ni? Iaf tagit bort ett tric och ett bic pass, kan eventuellt lägga in triceps på bröstpasset då jag tkr de gett resultat tidigare.

Jag vet inte vad du kör för axelövningar men själv kör jag mycket pressövningar och om du också gör det så tycker jag inte du ska lägga ett axelpass efter ett tricepspass. Då behöver triceps vila.

Kanske:

Armar (bic/tric)
    Ben Vader
    Axlar Mage
    Rygg Vader
    Bröst

Ser bra ut, tränar inte axlar nu heller btw. Skadad, ska ringa vårdcentralen imorn ;P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.