Home › Forums › Allmänt om gymträning › Axlar, Vart?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2009 at 21:17 #60834Anonym anvandareMember16 oktober, 2009 at 21:17 #376540Anonym anvandareMember
Hej! Det är så att jag faktiskt blivit lite förvirrad vad gällande axelträningen. Det jag vill veta är ifall Press övningar exempelvis hantelpress samt militärpress tränar MELLERSTA eller FRAMSIDA axel? Vart tar det mest?
Vid ryggträningen, brukar ni känna att ni verkligen är trötta i ryggen eller känner ni att det är armarna som känns helt slut?
Mvh: K.J
16 oktober, 2009 at 22:28 #376541Anonym anvandareMemberBåde mellersta och främre deltat.
Armarna känner jag knappt alls i längre frånsett efter latsdrag med supinerat grepp. I roddövningar och dragövningar generellt så kan du tänka armarna som krokar och att drivet skall komma från armbågen och gå bakåt (och i tanken runt kroppen).
16 oktober, 2009 at 22:43 #376542Anonym anvandareMemberOkej, för problemet är den att jag inte riktigt känner någon riktig ”pump” som vid andra muskelgrupper, så jag vill bara vara säker på att ryggen tar stryk vid övningarna.
16 oktober, 2009 at 22:45 #376543Anonym anvandareMemberKhalle wrote:Okej, för problemet är den att jag inte riktigt känner någon riktig ”pump” som vid andra muskelgrupper, så jag vill bara vara säker på att ryggen tar stryk vid övningarna.Vet inte hur länge du tränat men generellt sett så är ryggen den muskelgrupp som nybörjare brukar ha svårast att få kontakt med. Brukar ge sig när du blir starkare och får in känslan.
16 oktober, 2009 at 22:48 #376544Anonym anvandareMemberKhalle wrote:Okej, för problemet är den att jag inte riktigt känner någon riktig ”pump” som vid andra muskelgrupper, så jag vill bara vara säker på att ryggen tar stryk vid övningarna.Det tog mig flera år att få den ”pumpen” också. Det viktiga e att ”bana” in rörelsen på lätta vikter. Inte rycka ner/bak vikten utan långsamt och kontrollerat dra och sänka tillbaks viktern. Riktigt sträcka ut ryggen och och ”knipa” ihop rygggen i bottenläget. Sedan kan du öka vikterna utan att utförelsen….
17 oktober, 2009 at 00:24 #376545Anonym anvandareMemberTack så hemskt mycket för svaren, väldigt hjälpfulla!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.