Baksida ben

Home Forums Allmänt om gymträning Baksida ben

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Sitter här med sprängande värk i framsida och insida lår.
    Jag skulle gärna vilja ha lite tips på bra övningar för baksida lår. Nu kör jag basövningar som leg curl och försöker oftast även köra deadlift.

Hur är det med baksidalår? Kan dom bli så himmla stora igentligen?
    Droppmskeln och framsida lår i övrgit börjar se riktigt hyffsat ut men baksida släpar ganska rejält.

Så tips uppskattas.

Quote:
    Hur är det med baksidalår? Kan dom bli så himmla stora igentligen?

Googla Mustafa Muhammed…:emo-thumb

Bra övningar är marklyft, raka marklyft, djupa böj & benpressar med bred stance & därefter curl i alla former.

Tackar.

Fasiken vad fel jag stavade: )

Kolla in Tor Benny Hansen, norsk veteranbyggare. Helt ok fysik för sin ålder, men inget exceptionellt. Men hans hamstrings!!! Proportionellt de största jag sett. Ett vevis på att de nog kan bli hyfsat stora. Hur han tränat har jag dock inte en aning om.

Intresant. ska kollas upp.
    Nær jag gogglade på Mustafa Mohammed fick jag upp den svenska långdistans løparen men jag tror nog du menade BB. fan bara bilder på honom.. MONSTER…

Vad tror ni om Squads. Om jag fattat den övningen rätt så är det att stå brett isär med föterna pekandes utåt sen samma genomförande som benpress. Kanske lämpar sig bäst i smithen

Bencurl har inte gjort mycket för mig men sedan jag började med stelamarklyft tycker jag det har tagit fart..

Finnen är GRYM för baksida lår!

Vanessa Frykman wrote:
    Finnen är GRYM för baksida lår!

Finnen? :|

Vad är det? :)

henkebenke wrote:

undrar jag med??

henkebenke wrote:

Beskrivning på [http://forum.body.se/showpost.php?p=145689&postcount=4 finnen].

Fantastisk övning när man är på resa mm. Den kan i ett drag även göras omvänt. Fäll bak kroppen ned och upp och träna benens framsida.

Då ser mitt benschema ut som följer

Måndag:
    Knäböj i smith (bred stans med tårna utåt)
    utfall
    legcurl
    finnen > är det meningen att man skall kunna hålla imot på ner vägen o uppvägen. jag klarade en bit sen rakt ner i mattan. Men körde med armhävningsteknik längst ner så gick det bra.

Sen kör jag baksida axlar resten av passet

Onsdag:
    Knäböj
    Benpress
    benspark
    (sittande benpress)

Framsida axlar resten av passet.

Vad tror ni om detta

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.