basövningar? mer seriöst?

Home Forums Allmänt om gymträning basövningar? mer seriöst?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

hej! jag undrar llite allmänt om styrketräning. jag har gymmat i ungefär 1,5 år och tyckte jagg tränade bra men blivit upplyst om mina misstag gång på gång, nu undrar jag va katten jag håller på med….jag tränar just nu så här:

Måndag: rygg och biceps
    tisdagt:vila
    onsdag:ben och mage
    torsdag:vila
    fredag:bröst,axlar och triceps
    lördag:kondition(löpning)
    söndag:vila

jag är ska fylla 18, är 1,75 lång och väger 73 kilo så jag skulle inte vilja kalla mej själv klen…men jag vill absolut bli starkare och ”grovare” jag kör 3*8 på allting förutom mage…

Känns lite mastigt med både bröst, axlar och triceps på samma dag är det jag kommer att tänka på…
    Hur många övningar kör du på varje muskelgrupp då?

jag kör 3 på alla övningar, förutom på ben då jag kör 4

Jag hade hellre delat upp det.

4 dagar kanske?

Varav du flyttar bröst och klämmer in det tillsammans med underarmarna någon dag?
    För underarmarna har du missat om dom inte är medvetet ignorerade.

ååå! näe snubben som äger mitt gym sa att man endå tränar så mycket underarmar att man kan skita i det..men det låter bra! mer tid på gymmet^^

Hur ser gubben som äger gymmet ut? :) har han värsta fett biffiga underarmarna så det ser ut som att han vet vad han pratar om? :) För har han de så borde du nog lyssna på honom istället för mig då :D fast det känns ändå som mycket med tre push-muskel-träningar på samma dag.

joo jag tycket det lät rätt mycket faktiskt men jag tänkte :jag va fan det är inte jag som äger ett gym” fan, jag ska ta å spana in hans underarmar imorgon^^ men annars är det ok? 3’8 är bra?

Ja det är typ så jag kör. Och det har funkat bra sista tiden. Du kan ju köra lite flera reps på benen…
    Du märker väl om det blir för mycket :) Annars kan du ju byta plats på Biceps och triceps om det blir för mycket…

japp så kan man göra…vad kör du på i bänk?

haha :) jag är osäker på om jag vill säga det i ett styrketräningsforum. Det hade passat i ett sjukpensionärsforum 😮 Typ 65 för jag har haft rätt ont i min vänstra axel i bänkpressen samt hantelpress :/ Men det känns bättre nu så jag hoppas det ska öka rätt snabbt nu… :)

inga problem^^jag kör själv på runt 70 så är vi två…

wohO! jag hade börjat gråta om du dragit till med 130 :)

whaa! inte med 73 kilo bakom^^ men det skulle vara trevligt å köra med 130^^ fan, brukar du köra knäböj? ben är nog min starka sida..kör 145 där:D

aah, jag kör iallafall 140 kg i benpress typ, knäböj har jag inte kört så mycket för då får jag fett ont i höger ljumske. men jag brukar köra med runt 80-90 och sen kan jag knappt gå :(

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.