bastu efter gymmet???!! bra/rektum?

Home Forums Allmänt om gymträning bastu efter gymmet???!! bra/rektum?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

undrade häromdan om det är bra och basta direkt efter en hård gymmpass.
    jag gör det varje gång, tränar ca 6 dagar i veckan HÅRT och det blir en bra 15-20min i bastun.
    är det på något sätt dåligt att göra så?
    tänkte att det kanske försämrar återuppbyggandet eller drar onödigt mycket energi från kroppen!

några kommentarer från er proffs?

Nån skada tror jag inte det gör, däremot är det väl bra att musklerna slappnar av efter ett hårt gympass, så jag tror det är positivt! :up:

precis vad jag tänkte. så jävla skönt o avslappnande det är också hehe=)

tkr det är avskyvärt att basta efter ett hårt gym-pass, blir utmattad av det :P

Finns väl inget negativt med att basta? Men positivt som stod ovanför man slappnar av och får ro, sen ökar väl blodflödet ut till huden iafall? Gillar du att basta och du mår bra av det, så fortsätt . Kanske fylla på med en extra skvätt vätska :)

Det påsykndar återhämtningen,..! Så nog är det bra. Jag brukar basta efter de tunga passen. Musklerna blir ju avslappnade osv. Sedan har jag ont i axlen, men efter bastu så blir det bra!

Damir_T wrote:
    Det påsykndar återhämtningen,..! !

Mje.

Quote:
    Power outputs didn’t significantly change at any time point, although there was a trend for reduction in power output two days following the exercise only when sauna therapy was used. The authors conclude that sauna therapy following exercise may actually decrease performance two days following the training session.

Medicine & Science in Sports & Exercise. 35(5) Supplement 1:S35, May 2003.

Mer optimal eller inte – det är den stora frågan :nerd:

nu när jag tänker på det så har jag aldrig ont i typ axeln eller något sådant efter en pass, kanske pågrund av att bastar efter varje pass. ??!!!

Bastu är bra för axlarna eller vad menar du?

samsam wrote:
    Bastu är bra för axlarna eller vad menar du?

lederna.!!!

så regelbundet bastande tar på krafterna enligt studien. ?
    men hur kan dom mäta kraften om dom vet att den minskar 2 dagar efter sauna?
    det är väl en ganska osäker metod, det är ju rätt många olika faktorer som är inblandade.
    har du nån direkt länk till studien?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.