- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › beach 2009 bulk VS deff
hej bodymedlemmar ! jag har tränat på väldigt seriöst dem senaste 3 månaderna och känner en kraftig ökning i styrka & motivation samt en tillfredställande ökning i muskelvolym. Jag ligger hela tiden på ett kaloriöverskott då jag hört att det är ända sättet i kombination med hård träning att lägga på sig muskler! Mitt enda dilemma är att att magen börjar få lite väl mkt späck:(
min fråga som jag hoppas kunna få hjälp med är om det endast finns dessa två altenativ. antingen deff & 6 små rutor eller bulk & en stor ruta ???
skulle gärna vilja forstätta träna tugnt och lägga på mig mer muskler då motivationen känns på topp och musklerna svarar bra på träningen dock känns det trist att bege sig ut på beach 2009 och vara lika deffad som ett mumintroll!
tacksam för alla råd och tips !!!!
mvh
om du bara blir fet av att ligga på kaloriöverskott så kanske du ligger på lite för högt överskott? Gå ner lite och försök öka i muskelmängd, fettmängd är ju onödigt.
Du behöver inte ligga på ett enormt överskott räcker att du igentligen ligger runt 100kcal i överskott.
Fet och stark FTW!
Konstruktivt…
okejdå, liten och svag
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY