Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bedömning av mitt nya schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 maj, 2009 at 22:59 #63982Anonym anvandareMember7 maj, 2009 at 22:59 #432748Anonym anvandareMember
måndag Ben+ Mage
1. knäböj 3×8
2. Benspark 3×8
3 benpress 3×8
4. vad press 4×20mage
Crunch 3×20
Sving 4 min x 4Tisdag axlar + triceps
axlarhantellyft 3×8
framåt lyft 3×8
sido lyft 3×8
shruggs 3×8 = stång variera med hantlar varannan veckaTriceps
Pushdowns 3×10
stång 3×8
pulldowns 3×8 = max vikt last sist maxxa på låga vikteronsdag Bröst + Biceps
Hantelpress – bänkpress 3×8 variera med snebänk och rak
flyes 3×8 max last
cablecross 3×8Biceps
Preacher curl 3×8 max
Hammercurl 3X8
Stående hantellyft 3×8
stång 3×8Torsdag Rygg + Mage
Marklyft 3×8
Rodd 3×8
sidolyft 3×8
Hyper extensions + vikt 3×8
Good mornings 3×8:emo-thumb vad sägs
7 maj, 2009 at 23:17 #432749Anonym anvandareMemberTycker överlag att schemat ser helt okej ut, men kan bli rätt jobbigt att köra axlar och triceps på tisdagen för att sedan köra bröst dagen efter.
Dock verkar du ha lite för många övningar på biceps.
12 set är i högsta laget för en så pass liten muskel som tex biceps.7 maj, 2009 at 23:19 #432750Anonym anvandareMembergymmarn wrote:Tycker överlag att schemat ser helt okej ut. Dock verkar du ha lite för många övningar på axlar och biceps.12 set är i högsta laget för en så pass liten muskel som tex biceps. Det är iaf vad jag tycker, sen är det ju mycket individuellt också.
självklart är jag medveten om att det är många övninga/set men jag tog med de övningar som jag har som så kallade varierings övningar jag kör ungefär 3 max 4 öv per muskelgrupp
annars okej?7 maj, 2009 at 23:25 #432751Anonym anvandareMemberTimNilsson wrote:självklart är jag medveten om att det är många övninga/set men jag tog med de övningar som jag har som så kallade varierings övningar jag kör ungefär 3 max 4 öv per muskelgrupp
annars okej?Jag är ju inge expert alls, men tycker att det ser helt okej ut! 3 övningar räcker gott och väl för varje muskelgrupp, kanske några mer på rygg och ben.
7 maj, 2009 at 23:42 #432752Anonym anvandareMembergymmarn wrote:Jag är ju inge expert alls, men tycker att det ser helt okej ut! 3 övningar räcker gott och väl för varje muskelgrupp, kanske några mer på rygg och ben.ganska begränsad eftersom gymmet inte är så väl utrustat
8 maj, 2009 at 01:16 #432753Anonym anvandareMemberAxlar och triceps sen bröst dagen efter kommer inte fungera om du kör hårt.
Ska du köra 4 split så rekomenderar jag:
Bröst & triceps.
Rygg & bicceps.
Fram- & baksida lår samt vader.
Axlar & mage.Träningsdagar:
Måndag, tisdag, vila, torsdag, fredag, vila & vila… o.s.v.Annars föredrar jag över- & underkroppspass el. helkroppspass men det är en personlig fråga och det är svårt att säga att ena är bättre än den andra.
Lycka till!
8 maj, 2009 at 01:20 #432754Anonym anvandareMemberSåg lite över dina övningar…
Jag rekomenderar att du kör vid benpassen:
Knäböj
Benpress
Stela marklyft
Stående vadpressChins el. latsdrag vid rygg dagarna bör läggas till.
Bort med hyperextentions och goodmornings, marklyft gör mer än gott och väl.
Bra rygg övningar annars:
Marklyft.
Sittande rodd.
Chins el. latsdrag.Bort med framlyft på axlar, liggande pressarna tar mycket bra nog på dem men det är upp till dig, istället för den skulle jag köra baksida axlar.
8 maj, 2009 at 15:10 #432755Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Samma sak med rygg- och benpasset. Det kommer bli tung att köra ben med knäböj dagen efter ett snortungt ryggpass.Självklart Robert men om du lägger märke till det så har jag rek. en dags vila mellan dem passen på onsdag alltså.
8 maj, 2009 at 15:42 #432756Anonym anvandareMemberPrecis som de andra har skrivit så är det STORT :nono: på att köra bröst dagen efter axlar och triceps. I övrigt ser det bra ut tycker jag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.