Home › Forums › Allmänt om gymträning › behöver hjälp med träningen, få ut mer
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2010 at 17:41 #59329Anonym anvandareMember13 januari, 2010 at 17:41 #347567Anonym anvandareMember
skulle behöva tips på vad jag kan göra för att få ut mer av min träning.
lite info.måndag – armar,bröst,rygg och axlar
tisdag – Ben,mage och underarmar
onsdag – vilodag
torsdag – armar,bröst,rygg och axlar
fredag – Ben,mage och underarmar
lördag – vilodag
söndag – vilodag/konditionsträningFrukost – Havregryns gröt, macka och juice
Lunch – skolmat. alltid pasta/ris/potatis och kött, fisk eller fågel
Mellanmål – oftast en proteinbar och äpple
middag – potatis/pasta och kyckling/kött.
kvällsmål – ingen aning vad som är bra att äta på kvällen, skulle behöva lite tips.pulver etc.
Kreatin
Supergainer
Vitamintabletter
instant carbs dryck innan träning
protein bar innan träningså. nu skulle jag behöva lite hjälp om hur jag kan effektivisera min träning och bygga så mycket muskler(volym) som möjligt på kortast tid.
öppen för alla förslag samt ett kvällsmåls tips
13 januari, 2010 at 17:58 #347568Anonym anvandareMemberviktors wrote:ett kvällsmåls tipsKokta ägg
13 januari, 2010 at 18:00 #347569Anonym anvandareMemberKör som du kör, ät mycket och rätt, sov ordentligt och tyck de du gör är roligt.
Stirra dig inte blind i spegeln, jaga vikter för de är kul. Sen kommer resultaten därefter.Mina tips i alla fall !
Edde
13 januari, 2010 at 18:05 #347570Anonym anvandareMemberviktors wrote:skulle behöva tips på vad jag kan göra för att få ut mer av min träning.
lite info.måndag – armar,bröst,rygg och axlar
tisdag – Ben,mage och underarmar
onsdag – vilodag
torsdag – armar,bröst,rygg och axlar
fredag – Ben,mage och underarmar
lördag – vilodag
söndag – vilodag/konditionsträningFrukost – Havregryns gröt, macka och juice
Lunch – skolmat. alltid pasta/ris/potatis och kött, fisk eller fågel
Mellanmål – oftast en proteinbar och äpple
middag – potatis/pasta och kyckling/kött.
kvällsmål – ingen aning vad som är bra att äta på kvällen, skulle behöva lite tips.pulver etc.
Kreatin
Supergainer
Vitamintabletter
instant carbs dryck innan träning
protein bar innan träningså. nu skulle jag behöva lite hjälp om hur jag kan effektivisera min träning och bygga så mycket muskler(volym) som möjligt på kortast tid.
öppen för alla förslag samt ett kvällsmåls tips
Armar, bröst, rygg och axlar på samma pass? Blir du inte trött människa?!
Och för att få mycket volym tack vare tränignen så kan du testa att göra som tyskarna.. 10 reps, 10 set, 1 övning och en övning per muskelgrupp. Jag har iten själv testat det men har hört att det ska fungera bra.
13 januari, 2010 at 18:10 #347571Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:Armar, bröst, rygg och axlar på samma pass? Blir du inte trött människa?!Och för att få mycket volym tack vare tränignen så kan du testa att göra som tyskarna.. 10 reps, 10 set, 1 övning och en övning per muskelgrupp. Jag har iten själv testat det men har hört att det ska fungera bra.
nej blir inte så trött dock så tar den en jävla tid då man vilar i mitten typ hehe ska testa det
btw någon som vet ifall det blir någon skillnad ifall man får i sig typ 25g protein innan man tränar eller inte?13 januari, 2010 at 18:16 #347572Anonym anvandareMemberviktors wrote:nej blir inte så trött dock så tar den en jävla tid då man vilar i mitten typ hehe ska testa det
btw någon som vet ifall det blir någon skillnad ifall man får i sig typ 25g protein innan man tränar eller inte?25gr vassle (antar jag du menar) uppreglerar din proteinsyntes (MPS) vilket är klart positivt.
13 januari, 2010 at 18:27 #347573Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:25gr vassle (antar jag du menar) uppreglerar din proteinsyntes (MPS) vilket är klart positivt.yes. har hemgjorda bars gjorda på whey-100, som är 100% vassleprotein. beräknat protein i g per bar är ca 30-35. vad har det för verkan att äta de innan? och vad är proteinsyntes?
13 januari, 2010 at 18:34 #347574Anonym anvandareMemberviktors wrote:yes. har hemgjorda bars gjorda på whey-100, som är 100% vassleprotein. beräknat protein i g per bar är ca 30-35. vad har det för verkan att äta de innan? och vad är proteinsyntes?MPS kan snabbt beskrivas som den process där protein tillverkas i cellerna! Fria aminosyror har visat sig höja denna process flerfaldigt men även vassleprotein har denna effekt.
Hade jag varit du hade jag intagit 10gr EAA precis innan passet på tom mage och intagit proteinbaren direkt efter passet. Tror det har större inverkan på återhämtningen då sen är det alltid godare med något att äta efter träningen.
Huvudsaken är att du har koll på grunderna, äter ordentligt sett under hela dygnet, sköter din vila och återhämtning samt givetvis även träning!
13 januari, 2010 at 19:10 #347575Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Vad kör du för övningar, set, reps? Träningserfarenhet, stats kropps- och styrkemässigt?drar bara upp biceps bröst triceps mage rygg och axlar då det är det som jag är mest ute efter brukar köra 3-4 sets per övning med 10-12 reps.
biceps – Växlande hantelcurl, Hammercurl och Curlstångscurl
triceps – Hantelsträck bakom huvudet, Dips och Kabel Pushdowns
axeln – Stående hantellyft åt sidan, Stående framåtböjda hantellyft
magen – olika typer av situps, någon puttar ned benen när jag dragit upp dom i luften och en mag maskin som man ska försöka dra ihop magen och lyfta vikter.
sneda bukmuskeln – sneda situps, benkast åt sidan. som på magen.
rygg – latsdrag,rodd,Hypersträck.chins
bröst – Hantelflys och flys i maskinsäkert något jag glömt.
har inte så jätta mycket erfarenhet av gym, runt 1 år. är 16 år btw -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.