Home › Forums › Allmänt om gymträning › Behöver råd angående min träning.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2012 at 17:18 #57329Anonym anvandareMember6 februari, 2012 at 17:18 #291293Anonym anvandareMember
Hej jag är ny här i forumet, skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig.
Just nu hård deffar jag alltså ligger på ett -kcal och käkar proteinrikmat men det känns mycket av min muskelmassa försvinner? Jag har inte så jättemycket underhudsfett det finns lite på magen och lite runt om på kroppen men inte så mycket.
Jag är 18 år, ligger på ca 91-92kg och är 183 lång. Borde jag fortsätta bygga på muskler innan sommaren? En annan sak är att jag tycker inte jag bygger muskler så snabbt?? Jag har gått från 76-93 på några månader och folk säger att jag har blivit as biffig å sånt när jag har tröja på men utan tröja känns det som jag är smal och har små armar osv. Seriöst tränande pågått i ungefär 4-5 månader utan avbrott. Bild nedan
[img=http://imageupload.org/thumb/thumb_175272.jpg]Såhär ser träningschema ut :
Mån: Axlar/traps
Tis: Bröst
Ons: Mage
Tors: Bicep/tricep
Fre: Ben/mage
Lör: Vila
Sön: RyggJag tar en powerwalk på 1 timma varje dag.
Diet:
08.00 2dl Havregrynsgröt, 2 ägg, 100g kesella 1%
11.15 Tonfisksallad (1 tomat, sallad, ca 100g tonfisk, 1 ägg och rödlök)
15.00 2 ägg, 1 banan, 30g protein WHEY, 100g kesella
17-18.00 2dl fullkornsris å 130g tonfisk 30g WHEY
10-11.00 WHEY, 2 knäckebröd med kesella på, skinkbit på toppen och 1 ägg.6 februari, 2012 at 17:55 #291294Anonym anvandareMemberAngående att du känner att du förlorar muskler så kan det vara vatten som du förlorar.
Om jag hade kört 6 dagar i veckan så hade jag inte kört som du gör. Jag tycker att att det är bättre att du kör en 3split x2 så att du får en högre frekvens.
6 februari, 2012 at 17:56 #291295Anonym anvandareMemberTycker jag borde ha lagt på mig mycket mer muskler under denna tid än vad jag gjort, ändå har jag ätit väldigt strikt och tränat regelbundet. När jag bulkade åt jag mycket mer kolhydrater än nu för att gå upp så mycket som möjligt.
6 februari, 2012 at 17:57 #291296Anonym anvandareMember@Nickster Skulle du kunna förklara lite bättre än så? Vad menar du med 3split x2?
6 februari, 2012 at 19:29 #291297Anonym anvandareMemberKlanton wrote:@Nickster Skulle du kunna förklara lite bättre än så? Vad menar du med 3split x2?Han menar att du skall splitta kroppen i tre och köra två gånger i veckan.
6 februari, 2012 at 19:50 #291298Anonym anvandareMemberKlanton wrote:@Nickster Skulle du kunna förklara lite bättre än så? Vad menar du med 3split x2?T.ex
Måndag: Bröst/Axlar/Triceps
Tisdag: Ben/Mage
Onsdag: Rygg/BicepsFredag: Bröst/Axlar/Triceps
Lördag: Ben/Mage
Söndag: Rygg/Biceps6 februari, 2012 at 20:10 #291299Anonym anvandareMemberVarför är det bättre än mitt, får man bättre resultat? Eftersom jag kör som jag kör så blir väll varje muskel körd till max å får vila emellanåt också?
6 februari, 2012 at 20:31 #291300Anonym anvandareMemberKlanton wrote:Varför är det bättre än mitt, får man bättre resultat? Eftersom jag kör som jag kör så blir väll varje muskel körd till max å får vila emellanåt också?Om man kör ”dubbel 3split” så kör du naturligtvis inte till failure i varje set som man gör i en vanlig split träning på grund av de återhämtar sig musklerna och nervsystemet mycket fortare och du kan träna musklerna närmare inpå igen. Du får ju ut en mycket högre träningsvolym per muskel genom att träna så och du sliter inte så mycket på nervsystemet. Jag själv älskar dock failure träning men måste gå ifrån det ibland för att inte bli helt utsliten.
I rena styrkeökningar får jag bättre resultat av failure träning men vill man bara åt muskelvolym får nog även jag motvilligt medge att högre frekvens än en dag i veckan per muskel är nödvändigt.
6 februari, 2012 at 20:37 #291301Anonym anvandareMemberOkej, ska prova på ditt schema !! Btw, kolla på bilden och säg vad du tycker, tycker du jag ska försöka öka muskelmassa eller försöka deffa nu?
8 februari, 2012 at 17:53 #291302Anonym anvandareMemberbump hade uppskattat mer råd! Tror jag vill lägga på mig muskler istället innan jag börjar deffa för att se mer fyllig ut. Hur ska mitt schema se ut om jag vill köra 6 gånger i veckan? Hur mkt ska jag äta? Innan åt jag så mycket när jag tränade, därför jag lagt på mig en del fett.
10 februari, 2012 at 12:54 #291303Anonym anvandareMemberbump?
10 februari, 2012 at 14:03 #291304Anonym anvandareMemberOm du känner för att bygga mer muskler så är det ju bara att göra det.
Du hade tränat 4-5 månader seriöst vilket inte är så lång tid om du inte tränat ordentligt tidigare. Det tar tid att bygga muskler och många härinne har tränat länge.
Din utveckling ser bra ut på den tiden och variera gärna mellan tung träning med få reps och lättare träning med fler reps.
Som sagt det är bara du som kan bestämma om du vill bygga vidare eller deffa ned dig till sommaren.
10 februari, 2012 at 14:47 #291305Anonym anvandareMemberOkej tack, jag försöker fortfarande fundera ut för jag fick tips på att jag borde köra 3×2 split, men tycker det är väl mkt att lägga tricpes/bröst/axlar på ett pass? Ska jag ha med traps då också? Vilka övningar ska jag köra för hinna med ett så stort pass?
10 februari, 2012 at 14:51 #291306Anonym anvandareMemberLägg mest krut på tunga, strikta basövningar för respektive muskelgrupp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.