ben+korsrygg

Home Forums Allmänt om gymträning ben+korsrygg

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

funderade på att köra korsryggen samma dag som benen med tanke på träningen den får av stela marklyft och knäböj, man använder ju också benen vid marklyft så då får de mer att jobba på också.
    sen har jag vila dagen efter. sen vill jag dagen efter vilan köra rygg igen fast de muskler som sitter lite högre upp. eller bör man ha minst 2dagar vila där.

Ska du köra fler övningar för korsryggen utöver marklyft och knäböj på ett pass?

stela marklyft får ryggen lite flås av också

Jag hade iaf kört med 2 dagars vila mellan rygg och ben, främst för att det är så stora muskelgrupper och att kroppen lätt kan kännas sliten efter ett hårt benpass.. Men det är självklart olika för alla.

Hur kör du i dagsläget? Muskelgrupper dvs.

pass1 bröst, rygg, traps
    vila
    pass2 överarmar och axlar
    vila
    vila
    ben, mage, korsrygg då.

men om jag byter plats på pass1 och 2 så får jag 2 dagars vila. :up:

ja just det. grejen är ju den att jag har sån jävla träningsvärk i triceps efter några dagar därför har jag valt att lägga en efter bröstpasset

ajrish wrote:
    stela marklyft får ryggen lite flås av också

Syftade mer på att du skrev att du ”funderar på att köra korsryggen samtidigt” och om du hade tänkt lägga till något mer, stela marklyft är ju en form av marklyft (orrly :D?), menade självklart båda :up:

ajrish wrote:
    pass1 bröst, rygg, traps
    vila
    pass2 överarmar och axlar
    vila
    vila
    ben, mage, korsrygg då.

men om jag byter plats på pass1 och 2 så får jag 2 dagars vila. :up:

Aa, det skulle nog funka bra :)

Du har inte tänkt på att köra vanlig marklyft på ryggpasset och endast stela på benpasset då? Det kan bli väldigt mycket att köra knäböj, marklyft och stela marklyft på ett pass. Vanliga marklyft tar ju grymt bra på hela ryggen :up:

det funkar helt klart. men jag undrar om korsryggen hinner hämta sig tillräckligt till marlkyften då.
    aja får väl pröva och se helt enkelt! :D

Jag kör själv ben,korsrygg,mage samma dag, fast då kör jag bara stela marklyft och hyper extensions för korsryggen

Böj och mark på samma pass är en bra idé, börja med böjen bara.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.