Benträning – Ett nödvändigt ont.

Home Forums Allmänt om gymträning Benträning – Ett nödvändigt ont.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Hej!

Jag har aldrig haft intresse att träna benen, jag får aldrig glöden som med överkroppen.
    Det är tråkigt, långt.. jag gillar när det går snabbt och väldigt intensivt.
    Ingenting har hitills lyckats få mig motiverad till det,
    samtidigt har jag i tanken att det kommer se jävligt fult ut om jag inte tränar dom.

Hur ska jag göra tycker ni?
    Jag vill inte ha kycklingben, men gillar inte att köra ett helt pass lr inte ens ca 30 min med ben. Det blir för tråkigt och bara plågar mig :(

Kan exempelvis 10 min med benpress vara nåt?
    Den kan jag tänka mig att göra några minuter väldigt tungt,
    om det ger bra resultat för storleken på benen vill säga.

Behöver verkligen träna ”pinnarna”, vore uppskattat med hjälp från er!

Finns inga genvägar eller ”bara 10 min etc. Kör igång istället. Ta dig kragen och kör på. Jag hatade att träna ben innan men när de väl börjar växa så är det värt allt.

Benen kan ju omöjligt växa utav sig själva. Du måste träna dem precis som alla andra muskler för att få dem större.

Ben är ju helskönt att träna! När man får till ett bra pass och knappt kan gå ner för trappan i gymmet så vet man att det gjort nytta! :)

Största volymökningen av mina ben har komimt från att springa med tunga vikter. Farmers walk och super yoke – race :)

Börja träna med en kompis på benpassen?

Börja klä dig i kort korta shors varje pass så att dina späda ben blottas så att du skäms för dem? (Minns att Arnold gjorde så)

Du har missat något!
    Det är benträning som är den ultimata utmaningen, den som triggar igång kroppens alla system :)
    Benböj och utfall är det som gäller, kompetera med Hack-lift alt. benpress och benspark. Om du tror att du ska bygga ben på 10 minuter så kan du nog glömma det, skulle nog motsvara en knapp minut för biceps?
    Ge det en chans, hittar du glöden i benträningen så kommer du längta efter de passen, vilken känsla det är att gå från gymmet efter ett riktigt mega-benpass :yahoo:

Tänk så här, Ett hårt benpass varje vecka kommer ge dig större överkropp snabbare (om det är överkropp du ville ha stort)

Benen är såpass stora muskelgrupper så då utsöndras mer hormoner som hjälper till allt annat i kroppen att växa lättare har jag för mig , plus att ben är så jävla skönt o träna. ;)

Lite konstigt när du frågar sånt när det står: ”Today’s pain is tomorrow’s strength” i din signatur.

Hehe han hade redan en tråd om detta! [http://forum.body.se/showthread.php?t=120736]

Men träna benen efter varje annat pass då? Dela upp benen i quads, hams och vader. Så att du kör framsida ben på ditt armpass, baksida ben på ditt ryggpass och vader på ditt bröst/axel pass?

oscar123 wrote:
    Tänk så här, Ett hårt benpass varje vecka kommer ge dig större överkropp snabbare (om det är överkropp du ville ha stort)

Benen är såpass stora muskelgrupper så då utsöndras mer hormoner som hjälper till allt annat i kroppen att växa lättare har jag för mig , plus att ben är så jävla skönt o träna. ;)

Har för mig att detta är en myt, läste om det på Eddie Vedders blogg. Hittar tyvärr inte just det inlägget i skrivande stund, men ska leta vidare efter det.

Hm okej , alltid bra o veta ifall de e sant eller rätt så leta upp inlägget i hans blogg! :)

Myt eller sanning enligt forskningen… spela roll? Alla som tränar sina ben hårt vecka efter vecka vet att just dessa pass ger så mycket mer än bara träningsvärk i benen. Du belastar hela din kropp på ett sätt du omöljigt kan komma i närheten av med tex. ett arm eller bröstpass. För ett par år sedan var jag rätt illa där an runt ena skuldran och ner i armen, kunde inte köra rygg, biceps och var rätt begränsad i övrig överkroppsträning men i stället för att tycka synd om mig själv och inte gå till gymmet alls så körde jag det jag kunde för överkroppen och passade på att lägga max energi på mina benpass och när jag väl blev bättre i armen/skuldran efter två-tre månader så hade jag tappat betydligt mindre i rygg, biceps, överkropp än om jag inte gått till gymmet, dess utom hade jag fått ett par betydligt starkare ben:)

Älskar man att träna ben- laddar hela dagen, går in på gymmet med prestationångesten lurande i bakhuvudet, är lite små nervös, den där välbekanta sugande känsla i magen finns där som en trogen gammal vän, du har redan börjat djupandas när du slänger bältet över axeln och fyller på vattenflaskan, ett sista toalettbesök och du går med bestämda steg mot skivstången och kör böj/utfall som om din fortsatta existens hänger på att du pallar trycket så finns det inget som slår kännslan när man är klar och inser att man överlevt en vecka till :D

Jag tränar ben dubbelt så mycket som resten av kroppen, trots det verkar det mesta växa förhållandevis i samma takt.

Det kanske är olika för olika individer, men jag har fanimej hellre ”lite” för stora ben, än tvärtom.

jag började träna benen för två år sen, innan dess hade jag aldrig provat vare sig benböj benspark eller benpress. Och nu är det det absolut roligaste på hela kroppen att träna.

säger bara, det är roligare när man har någon ”svaghet” som jag och mina ben, och därefter börjar se resultat. Kör bara! =D

Jag tror de flesta skiter i benträning för att det är så jävla jobbigt och man ger upp innan resultaten kommer, kommer man förbi detta och börjar se resultat på benen så blir det nog genast mycket roligare och inspirerande : )

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.