Biceps fråga

Home Forums Allmänt om gymträning Biceps fråga

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Det är säkert många som har samma problem som mig , jag har nämnligen märkt att mina biceps är olika stora, de skijler typ centimeter..

Kan jag återgärda detta problem?

Mvh :)

Det du kan göra är att du börjar varje bicepsövning med den ”mindre” armen för att sen göra lika många reps med den ”större” armen med samma vikter.
    Sen kan du köra tyngre vikter och färre reps med den ”mindre” armen så att den växer mer. Samtidigt som du kör lite lättare med den ”större” armen så att du bara bibehåller den storleken.

okej! tack så mycket :)

Kör på det första alternativet där i så fall.

Träna ojämt är inget att rekomendera

Träna dom lika så komemr de jämna ut sig med tiden. Skillnaden i storlek blir i förhållande till varandra mindre ju större de blir.
    Rekomenderar strikta curls med stång, så att belastningen säkert blir jämn.

okej okej :) men jag hörde att detta kan bero på att jag är starkare i ena armen , alltså använder jag den mer i övningar som t.ex. stång curls osv. och så blir de ju bara ena amrmen som får mest påfrestning.

ake wrote:
    okej okej :) men jag hörde att detta kan bero på att jag är starkare i ena armen , alltså använder jag den mer i övningar som t.ex. stång curls osv. och så blir de ju bara ena amrmen som får mest påfrestning.

Då är det troligtvis tekniken som sviktar, och något du bör se till att åtgärda, för annars kommer det inte bli bättre.

sen kan du ju självklart testa att träna den mindre armen mer. Men var försiktig så att du inte tränar den FÖR mycket, för mer är inte alltid bättre.

Challemannen wrote:
    Då är det troligtvis tekniken som sviktar, och något du bör se till att åtgärda, för annars kommer det inte bli bättre.

sen kan du ju självklart testa att träna den mindre armen mer. Men var försiktig så att du inte tränar den FÖR mycket, för mer är inte alltid bättre.

Behöver det inte vara!

Det bästa tipset är dock att börja med den mindre armen och inte göra fler reps med den större. Sen kan du börja fundera på lite mer inriktad träning men jag vet inte hur länge du tränat och tycker inte det är något man bör fokusera på i början.

ake wrote:
    Det är säkert många som har samma problem som mig , jag har nämnligen märkt att mina biceps är olika stora, de skijler typ centimeter..

Kan jag återgärda detta problem?

Mvh :)

Tja… du kan ju börja med att konstatera att du troligen är helt NORMAL vad gäller biceps biten…

Förlåt för off topic nu… men Arne, när ska du släppa din biceps artikel =)?

Boxer wrote:
    Förlåt för off topic nu… men Arne, när ska du släppa din biceps artikel =)?

Ha ha ha! Inte före min disputation i alla fall. Är flyttad till febr.

Ja, börja med den mindre armen vid hantelcurls eller kör strikt med stång.

Arne Persson wrote:
    Ha ha ha! Inte före min disputation i alla fall. Är flyttad till febr.

Vadå artikel, det är väl bara gener för din del Arne ? Du har väl knappast tränat för de där 50cm klubborna ? :) Du föddes säkert med 30 cm armar :P

ientity wrote:
    Vadå artikel, det är väl bara gener för din del Arne ? Du har väl knappast tränat för de där 50cm klubborna ? :) Du föddes säkert med 30 cm armar :P

Ha ha ha! Gener? Jag??? Knappast! Jag hade 26 cm när jag började träna.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.