Biceps i avslappnad läge

Home Forums Allmänt om gymträning Biceps i avslappnad läge

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej!
    Har tränat seriöst i fyra månader, 5 gånger i veckan styrke samt mycket mat å morgonpromenader. Kör 1-2 muskelgrupper per pass. Har känt att jag ökat rätt bra i skivstångscurls, känner att jag fått riktigt bra styrka där men när man ser på mina biceps i avslappnat läge så ser man ingen skillnad än vad man gjorde när jag inte tränade, kanske lite men verkligen inte mycket. Vad beror detta på? Kanske måste få lägre BF eller vad tror ni?
    tacksam för svar ;)

Okej :) Jepp jag ska köra på hårt ;)

jonte85 wrote:
    Hej!
    Har tränat seriöst i fyra månader, 5 gånger i veckan styrke samt mycket mat å morgonpromenader. Kör 1-2 muskelgrupper per pass…

Om ditt primära mål är att öka i biceps-storlek så kan du skippa morgonpromenaderna, om det inte är för nöjes skull. Innebär bara att du måste äta ännu mer för att öka.

Om målet istället är att samtidigt bli av med kroppsfett och därav promenaderna, är det inte konstigt att du inte ökar i muskelstorlek. Man kan _inte_ uppnå några stora ökningar i muskelstorlek samtidigt som man går ner i vikt…

Kong wrote:
    Om ditt primära mål är att öka i biceps-storlek så kan du skippa morgonpromenaderna, om det inte är för nöjes skull. Innebär bara att du måste äta ännu mer för att öka.

Om målet istället är att samtidigt bli av med kroppsfett och därav promenaderna, är det inte konstigt att du inte ökar i muskelstorlek. Man kan _inte_ uppnå några stora ökningar i muskelstorlek samtidigt som man går ner i vikt…

Är givetvis medveten om detta.
    Har bulkat i 4 månader och deffar lite på halvfart nu, ska köra seriösare deff i början på maj, gått upp ca 7 kilo på dessa 4 månader.
    Tänkte ifall jag minskar lite i kroppsfett så kommer jag väl förmodligen få synligare muskler?

jonte85 wrote:
    Har bulkat i 4 månader och deffar lite på halvfart nu, ska köra seriösare deff i början på maj, gått upp ca 7 kilo på dessa 4 månader.
    Tänkte ifall jag minskar lite i kroppsfett så kommer jag väl förmodligen få synligare muskler?

Hur är ökningen i spänt läge då? Roligare att mäta den skillnaden tycker jag..:|

jonte85 wrote:

Aha, du syftade på synlighet och inte storlek…
    – Ja det kommer du!

(Givet att du äter tillräckligt med protein och håller igång styrketräningen under deffen… ;))

Kong wrote:
    Aha, du syftade på synlighet och inte storlek…
    – Ja det kommer du!

(Givet att du äter tillräckligt med protein och håller igång styrketräningen under deffen… ;))

Precis!
    Okej, ska göra de :up:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.