- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Böj med eller utan bälte
Har kommit in i en liten era där jag kör stenhårt på böj. Har haft knasproblem med knäna i lite över ett år så har precis börjat kunna köra tungt igen. Jag körde alltid med bälte tidigare och det gav väll en ca 10 kilo extra på stången. Nu kör jag utan bälte då jag fått för mig att resten av kroppen tränas mera av detta. Vad är sanningen ang bälte eller ikke!
Bålen får mer träning utan bälte!
Bältet är ju till för att öka bålstabiliteten. Jag använder bara bälte för de seten där jag verkligen behöver det. Det är oftast i de tyngsta seten i böj å mark. Det är som en försäkring över att minska skaderisken. Varför inte använda det? Kollar man träningsvideos som strongmen, bodybuilders och styrkelyftar profiler gjort så har dom flesta bälte på sig när kilona börjar läggas på.
Tack för bra svar. Det blir till att köra utan bälte en tid tills jag känner att jag är stark i knäna.
I mitt fall så åker väl bältet på nån stans efter 150kg?
Så ja… använd det när det behövs men inte i onödan.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY