börja gymma efter uppehåll.

Home Forums Allmänt om gymträning börja gymma efter uppehåll.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Hallå gymmare och gymmerskor, jag har tränat i ungefär 2 år och nu har jag haft det längsta uppehållet under min gymmar karriär vilket är runt 4 månader och jag undrar nu hur jag kommer snabbast tillbaka till där jag var innan.

Jag har funderat på att köra helkropps pass i början för att få igång alla muskelgrupper igen men jag är lite osäker. Så om det är någon som har några tips för att komma tillbaka så skulle jag vara mycket tacksam!

En tråd räcker tror jag -.-

men orka ”optimera” hela tiden, kör på bara.

det bästa hade varit att strunta i de 4 månaderna och kört på istället!

Nästan märkligt att folk överhuvudtaget vågar starta trådar här på Body längre.. Snubben ställer en fråga om hur folk tycker att han ska träna efter ett längre uppehåll, men får istället två sura svar om att han ”bara ska köra på” och att han ”aldrig skulle tagit något uppehåll”.. Jag kan nog känna att det blir lite svårt för trådskaparen att gå tillbaka fyra månader i tiden och göra sitt redan gjorda uppehåll ogjort, men jag kan givetvis ha fel.

Angående fråga: Om du tycker att helkroppspass vore lämpligt som lite kom-igång-hjälp så fungerar det säkert utmärkt. Träna annars som du gjorde innan ditt uppehåll, men ta det kanske lite chill nån vecka eller två.
    Jag hade uppehåll på några månader vid körtelfeber en gång, och tänkte efter detta gå ut hårt och öppna med ett ordentligt benpass. Hann inte så värst många set in på benböjandet innan det gjorde ont både lite här och lite där. Jag blev förbannad och gick hem igen. Så börja lugnt.

peace out.

Jag skulle iaf ha låtsas om ingenting, bara plocka upp där jag slutade fast på lite lägre vikter givetvis.

Munding wrote:
    Nästan märkligt att folk överhuvudtaget vågar starta trådar här på Body längre.. Snubben ställer en fråga om hur folk tycker att han ska träna efter ett längre uppehåll, men får istället två sura svar om att han ”bara ska köra på” och att han ”aldrig skulle tagit något uppehåll”.. Jag kan nog känna att det blir lite svårt för trådskaparen att gå tillbaka fyra månader i tiden och göra sitt redan gjorda uppehåll ogjort, men jag kan givetvis ha fel.

Problemet är att de finns hundratals exakt likadana trådar.

JeppeAndersson wrote:
    Problemet är att de finns hundratals exakt likadana trådar.

Varför skulle det vara ett problem? Ingen tvingar någon att svara på en ny tråd, intresserar det dig inte, låt bli den.

Dynan wrote:
    Varför skulle det vara ett problem? Ingen tvingar någon att svara på en ny tråd, intresserar det dig inte, låt bli den.

Det är väl emot forum-etikett/regler med …

Jag är medveten om att det startas många trådar som är rätt lika varandra, och jag förstår att det kan vara påfrestande för somliga när någon inte använder sökfunktionen innan han/hon postar en ny tråd om ett ämne som blivit behandlat hundra gånger förut.

Vad jag menade var väl lite att när det startas en sådan tråd av någon som uppenbarligen inte varit skrivaktiv på forumet särskilt länge (som tillexempel trådskaparen här ovan) så finns det ingen direkt anledning till att bemöta personen ifråga på ett otrevligt och dumförklarande sätt. Om man nu inte vill svara på den ställda frågan kan man på ett vänligt sätt hänvisa personen till sökfunktionen istället för att kasta skit.

Nu va det ju inte precis det här tråden handlade om. Och jag är inte moderator, ska försöka undvika att låta som en i fortsättningen :)

mvh Jonas

Munding wrote:

Angående fråga: Om du tycker att helkroppspass vore lämpligt som lite kom-igång-hjälp så fungerar det säkert utmärkt. Träna annars som du gjorde innan ditt uppehåll, men ta det kanske lite chill nån vecka eller två.
    Jag hade uppehåll på några månader vid körtelfeber en gång, och tänkte efter detta gå ut hårt och öppna med ett ordentligt benpass. Hann inte så värst många set in på benböjandet innan det gjorde ont både lite här och lite där. Jag blev förbannad och gick hem igen. Så börja lugnt.

peace out.

+1, suger riktigt hårt att som nybörjare, bli idiotförklarad. Finns nog ingenting värre.

Yaldish wrote:
    +1, suger riktigt hårt att som nybörjare, bli idiotförklarad. Finns nog ingenting värre.

Man borde väl läsa reglerna innan man postar?

mysglenn wrote:
    Man borde väl läsa reglerna innan man postar?

Visst ska man göra det. Men sökfunktionen här är inget att hänga i julgranen, vilket gör det svårare att se ifall det har startats några såna här trådar innan, om man inte startar tråden, och scrollar längst ner. (Liknande ämnen)
    Hade den varit bra hade jag inte skrivit något.

Tills dess, tycker jag att vi borde välkomna våra medlemmar istället :D

Off topic:

mysglenn, Det fanns en kille som kallade sig ”glenn-nånting” här innan. Han körde samma stil som du. Leka forumpolis och idiotförklara folk så fort han fick en chans. Friend of yours?

Han blev bannad om jag inte minns fel. Kunde du inte heller hålla sig till reglerna tydligen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.