bra bröst övningar?

Home Forums Allmänt om gymträning bra bröst övningar?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

skulle vilja ha tips på bra bröst övningar , just nu kör jag bara bänk/liggande hantelpress och snebänk med hantlar. :) skulle gärna vilja ha tips på flera bra bröst övningar:D

oscar123 wrote:
    skulle vilja ha tips på bra bröst övningar , just nu kör jag bara bänk/liggande hantelpress och snebänk med hantlar. :) skulle gärna vilja ha tips på flera bra bröst övningar:D

Hantelflyes och Dips är två övningar jag tycker om… googla för mer information om de :) det finns massor med övningar men folk får lägga till mer.

dips kör jag mest till triceps, och är inte sådär jätte bra på dom nu. håller på o tränar upp dips styrkan XD

flyes stående eller plan/ lytande bänk. pec dec. pullover eller vad det heter. armhävningar som pump.

incline -och decline press med hantlat eller ..i synnerhet decline, en härlig och välgörande liten övning.

räcker det om man kör typ lutande hantelpress och sen rakhantelpress för brösten? eller hur många övningar bör man köra för brösten?

Jag har ingen aning om hur länge du tränat eller om du kör bröst en gång i veckan eller flera; jag kör decline bänkpress, incline hantelpress hantelflyes på mina bröstpass.

jag har tränat 2 månader , och kör bröst 1 gång per vecka bara:D

Everlast wrote:
    incline -och decline press med hantlat eller ..i synnerhet decline, en härlig och välgörande liten övning.

Jag har för mig att jag läste någonstans att det såkallade ”decline press” skulle vara farligt, något som kunde ge blodpropp i huvudet eller liknande.

Stämmer detta?

odoof wrote:
    Jag har för mig att jag läste någonstans att det såkallade ”decline press” skulle vara farligt, något som kunde ge blodpropp i huvudet eller liknande.

Stämmer detta?

Ingen aning. Men om det skulle vara så att man drabbas av en blodpropp om man körs decline, så är nog bara en tidsfråga innan den proppen hittar något att fastna på, även om man inte kör decline. En propp uppstår ju inte bara för att huvudet råkar vara i nederläge.

Everlast wrote:
    Ingen aning. Men om det skulle vara så att man drabbas av en blodpropp om man körs decline, så är nog bara en tidsfråga innan den proppen hittar något att fastna på, även om man inte kör decline. En propp uppstår ju inte bara för att huvudet råkar vara i nederläge.

Det är ju för att det bildas ju mkt mer tryck i skallen när man tränar med huvudet lägre än kroppen. Vet inte om det är farligt men det känns logiskt att den skulle vara så! Men känner fler som kör den och inget har hänt, undra om det finns någon studie på det? :)

oscar123 wrote:
    räcker det om man kör typ lutande hantelpress och sen rakhantelpress för brösten? eller hur många övningar bör man köra för brösten?

Ja det kan det göra. Det handlar inte om antalet övningar i synnerhet utan antalet reps och set i kombination.

Här har vi en blogg + en artikel dom tar upp ämnet.

[http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-3/]

och

[http://www.aftonbladet.se/nyheter/article429702.ab]

Jag brukar köra 8×5 på bröst övningar , :) och så tar jag dom vikterna jag orkar 8 på , typ nästan max

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.