Bröst

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej! Jag har ett litet problem som jag brukar störa mig på lite då och då. Det är så att mina bröst inte har exakt likadan form, (man ser ej skillnaden, delvis om man inte kollar noga) men när jag kollar lite extra noga så är mitt vänstra bröst lite mer runt och bröstvårtan pekar lite mer neråt, och mitt högra bröst är det fina bröstet enligt mig :D, det ser ut exakt som jag vill att det ska se ut. Så jag skulle vilja fråga vad kan jag göra åt detta? Jag är 15 år, och jag har alltid varit den typen som bygger snabbt, så kan det bero på att jag kanske övertränade bröst lite utan att stretcha eller? och vad kan jag göra åt detta? glad att höra svar.

Mvh: Khalle

Det är din genetik som gör så att du ser ut så. Ingenting att göra åt.

Och börja för guds skull inte köra typ flyes med en arm eller liknande.

nible wrote:

+1 :ike:

Det är bara att träna vidare och, som sagt, är det generna som reglerar att dina muskler utvecklas så som de gör.

nible wrote:
    Det är din genetik som gör så att du ser ut så. Ingenting att göra åt.

Haha nej absolut inte, :P

tack för svaren.

nible wrote:

Finns flera personer som har tränat ”once side workout”, bara den ena sidan på ett pass och andra sidan på det andra för att få en jämnare muskelatur, med goda resultat. Metoden ska dock bara användas i några veckor för att sedan gå tillbaka till vanlig träning. Men man ska aldrig sluta träna den ena sidan och bara träna den andra för att försöka att snabbt komma ikapp med den andra.

Lofarn wrote:
    Finns flera personer som har tränat ”once side workout”, bara den ena sidan på ett pass och andra sidan på det andra för att få en jämnare muskelatur, med goda resultat. Metoden ska dock bara användas i några veckor för att sedan gå tillbaka till vanlig träning.

Dummaste skiten jag hört talas om. Hahahaha.

Som redan påpekats så är det din genetik som styr detta och det är inte mycket du kan göra åt det. Om du är väldigt ojämnt stark i respektive sida kan du prova att t ex istället för att köra bänkpress köra hantelpress då du tvingas balansera vikterna fullt ut med respektive arm.

Ja det låter rätt löjligt :p men det ska tydligen vara bra för att kunna kontrolera sina muskler bättre och stabilare i fortsättningen. Den som ”började” med metoden var Brian Taylor som var en bodybuilder för många år sen. Jag tänkte själv testa någon gång och se hur det känns :D

Undefined wrote:
    Som redan påpekats så är det din genetik som styr detta och det är inte mycket du kan göra åt det. Om du är väldigt ojämnt stark i respektive sida kan du prova att t ex istället för att köra bänkpress köra hantelpress då du tvingas balansera vikterna fullt ut med respektive arm.

Precis, har inte kört hantelpress så pass mycket utan har alltid använt bänkpress som basövning vad gällande bröst, så tack för tipset :p

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.