Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bygga muskler
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2012 at 23:35 #290910Anonym anvandareMember
Hej, jag undrar hur ni gör för att maximera muskelbyggnaden.
Jag tränar just nu en allsidig träning som kombinerar styrka och kondition. Jag skulle nu vilja rikta in mig lite mer på att bygga muskler och undrar om ni har några bra tips att ge?
Tack på förhand
12 februari, 2012 at 23:35 #57316Anonym anvandareMember13 februari, 2012 at 09:09 #290911Anonym anvandareMembermina tips:
Varje muskelgrupp 2ggr /vecka
Träna tungt 1-10reps
Övningar du kan belasta ordentligt som bas (marklyft bänkpress knäböj osv.
Försök hela tiden öka belastningen, 2.5kg är också ökning.
Vila ordentligt, sov tillräckligt
Ät mycket och bra mat
Upprepa
Upprepa
Sluta tro att det räcker med 2 upprepningar13 februari, 2012 at 13:53 #290912Anonym anvandareMemberDå får väl jag slänga in mina tips!
Dela upp muskelgrupperna till 3 (max 4) pass i veckan
6-8, 8-10 eller 10-12 reps (välj själv, alla bygger muskler bra)
Basövningar för det mesta, lär dig tekniken. Fuska med höga vikter bygger inget, mer än skador.
Mycket mat och sömn, var inte så kräsen med vad du äter.
Ha tålamod, det tar lång tid att bygga muskler!13 februari, 2012 at 13:54 #290913Anonym anvandareMemberMartin Fyhr wrote:mina tips:
Varje muskelgrupp 2ggr /vecka
Träna tungt 1-10reps
Övningar du kan belasta ordentligt som bas (marklyft bänkpress knäböj osv.
Försök hela tiden öka belastningen, 2.5kg är också ökning.
Vila ordentligt, sov tillräckligt
Ät mycket och bra mat
Upprepa
Upprepa
Sluta tro att det räcker med 2 upprepningarTack för ditt svar. Nej då jag tror inte att det räcker med 2 upprepningar :p jag brukar köra 15 reps och tre set alltså 15*3
13 februari, 2012 at 15:01 #290914Anonym anvandareMemberSquashii wrote:Då får väl jag slänga in mina tips!Dela upp muskelgrupperna till 3 (max 4) pass i veckan
Basövningar för det mesta, lär dig tekniken. Fuska med höga vikter bygger inget, mer än skador.
Ha tålamod, det tar lång tid att bygga muskler!Tack för ditt svar, skall prova det
Att det tar tid vet jag men vill gärna göra rätt då jag inte är så erfaren inom detta än. Vad för basövningar rekommenderar du?13 februari, 2012 at 17:03 #290915Anonym anvandareMemberKnäböj,Marklyft,Bänkpress,Militärpress har jag missat någon?
13 februari, 2012 at 18:10 #290916Anonym anvandareMembersquashii wrote:då får väl jag slänga in mina tips!Dela upp muskelgrupperna till 3 (max 4) pass i veckan
basövningar för det mesta, lär dig tekniken. Fuska med höga vikter bygger inget, mer än skador.
Ha tålamod, det tar lång tid att bygga muskler!tung musik!
13 februari, 2012 at 19:58 #290917Anonym anvandareMemberInte för att vara negativ eller så men normalt ligger det på ca 2kg ren muskelmassa per år om man sköter träning och kost. Man måste inse att bygga muskler är ett livslångt projekt, visst finns det genvägar att ta men är det värt det?
13 februari, 2012 at 20:37 #290918Anonym anvandareMemberiSawa wrote:Tack för ditt svar. Nej då jag tror inte att det räcker med 2 upprepningar :p jag brukar köra 15 reps och tre set alltså 15*315 är för mycket för de flesta muskelgrupperna, blir mest uthållighet man tränar då. Dock när det gäller ben kan jag tänka mig 12-15 reps ibland.
13 februari, 2012 at 20:53 #290919Anonym anvandareMemberfettokissen wrote:Inte för att vara negativ eller så men normalt ligger det på ca 2kg ren muskelmassa per år om man sköter träning och kost. Man måste inse att bygga muskler är ett livslångt projekt, visst finns det genvägar att ta men är det värt det?2kg per år? Det gäller väl trots inte nybörjare utan folk som har kommit en del på vägen? Jag gick upp 10kg förra året, men ser inte ett dugg fet ut men har blivit rejält mycket starkare. Dock måste jag tillägga att jag var (och är fortfarande) väldigt underviktig, 193cm lång på 63kg, januari 2011.
Men ja som sagt, 2kg kan väl knappast gälla nybörjare? :0Edit: och nej jag är medveten om att dess 10kg inte var 100% muskelmassa:) men 8kg fett är det iaf inte:b
13 februari, 2012 at 21:03 #290920Anonym anvandareMemberRobin Andersson wrote:2kg per år? Det gäller väl trots inte nybörjare utan folk som har kommit en del på vägen? Jag gick upp 10kg förra året, men ser inte ett dugg fet ut men har blivit rejält mycket starkare. Dock måste jag tillägga att jag var (och är fortfarande) väldigt underviktig, 193cm lång på 63kg, januari 2011.
Men ja som sagt, 2kg kan väl knappast gälla nybörjare? :0Menade absolut inte nybörjare, kommer själv ihåg när man började å herrejäklar va man ökte;) men det är ju pga att man aldrig utsatt kroppen för detta innan. jag syftade mer på dom erfarna och som tränat ett bra tag. Tyvärr är det så att Är du ren från all skit som har med doping att göra så kan du bara komma till en viss gräns beroende på genetik och symetri. Kan ju jämnföra med människors längd tex vi blir ju en viss längd och likadant är det med muskler vi kommer till en viss nivå sen tar det stopp men alla kan ju se fit ut:emo-thumb
13 februari, 2012 at 21:39 #290921Anonym anvandareMemberfettokissen wrote:Menade absolut inte nybörjare, kommer själv ihåg när man började å herrejäklar va man ökte;) men det är ju pga att man aldrig utsatt kroppen för detta innan. jag syftade mer på dom erfarna och som tränat ett bra tag. Tyvärr är det så att Är du ren från all skit som har med doping att göra så kan du bara komma till en viss gräns beroende på genetik och symetri. Kan ju jämnföra med människors längd tex vi blir ju en viss längd och likadant är det med muskler vi kommer till en viss nivå sen tar det stopp men alla kan ju se fit ut:emo-thumbword :emo-thumb
14 februari, 2012 at 22:15 #290922Anonym anvandareMemberJag fick ett tips, (om du vill köra hårt) Jag kör 6 gånger styrketräning i veckan, kör ett 3split x2.
1: Axlar/triceps/bröst
2: Ben/mage
3: Biceps/ryggÄt mkt, du kanske tror du äter mycket, men du måste äta regelbundet 6 gånger om dagen för att växa rejält! Med detta har jag gått upp 76-93kg på 4 månader.
15 februari, 2012 at 18:46 #290923Anonym anvandareMemberTack för alla tipsen Suger åt mig och prövar mig fram
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.