Bygga muskler per år

Home Forums Allmänt om gymträning Bygga muskler per år

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #54646
    #138248

    Hur mycket muskler kan man bygga per år? Hörde att det rör sig om ynka 2,5 kg per år. Tråkigt att man tränar ca 4/veckan och ändå bygger så lite!

    Är detta verkligen sant?

    #138249

    2,5kg är väll ganska mycket på ett år i bara muskler..om man tränar 10år är det 25kg muskler.

    Om man nu går upp 2,5kg muskler så lär man lägga på sig några kilo mer i vätska / fett också skulle jag tippa på.

    #138250

    Finns ingen direkt sak sådär max 2,5kg. Gener spelar stor roll.
    låt oss säga att du väger en bit över 100kg muskler så kanske snittökningen ligger på 0,5kg per år. Igen en del väger 100+ när dom går ner första gången till gymmet och packar på massa. Så olika. Men normalt utan sådär mycket jobb så 2,5 kan vara lagom. Vill säga att du börjar träna idag :)

    #138251

    1-2kg per år kanske förutsatt att man inte är otränad/nybörjare, eller har tränat mycket tidigare (muskelminne), kör på AAS eller har helt fantastiska gener.

    5kg ren muskelmassa ger en betydande synlig skillnad.
    10kg är väldigt mycket!
    20kg är sinnessjukt mycket!

    Folk förstår inte hur mycket rena muskler verkligen är. De går upp ett gäng kilo och tror sedan att de lagt på sig muskler. Jag bifogar tre bilder på tre män som alla är 178-182cm och ganska hårda. En väger 70kg, en väger 77kg och en väger 84kg. 7kg muskler gör en jävla skillnad, inte sant? Gör man en sådan utveckling som från 70-84kg på dessa bilder på 10-14 år så har man gjort ett bra jobb!

    #138252
    beciec wrote:
    Finns ingen direkt sak sådär max 2,5kg. Gener spelar stor roll.
    låt oss säga att du väger en bit över 100kg muskler så kanske snittökningen ligger på 0,5kg per år. Igen en del väger 100+ när dom går ner första gången till gymmet och packar på massa. Så olika. Men normalt utan sådär mycket jobb så 2,5 kan vara lagom. Vill säga att du börjar träna idag :)

    Jag har faktist tränat ca 2 år mer intensivt. Men aldrig riktigt tänkt på hur mycket man går upp i rena muskler. Jag vet också att man ser större skyllnader om man går upp typ 5 kg muskler än 5 kg massa.

    Tack för svaren i alla fall.

    #138253

    Jag vet att när jag började tränna , det var 95, då vägde jag 59 kilo och såg ut som ett plocke pinn spel ,hade fin fina magrutor , men det var väl allt :p. 2010 ligger jag runt mina 100 kilo rätt hård … så det man kan säga är väl att det händer grejer , men det går sakta men säkert =)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.