bygga volym

Home Forums Allmänt om gymträning bygga volym

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena Body!

Jag väger ca 70kg och är 1,80m. Jag vill bygga så mycket volym som möjligt men samtidigt hålla igång min kondition. Jag har inte speciellt mkt fett på kroppen heller. Är det så att jag kommer förbränna mer muskler än fett om ja kör konditionspass? Isåfall, hur ska jag lyckas för att hålla min kondítion på topp utan att tappa muskler?

Tack på förhand!

Kombinera helt enkelt om du pallar =)

Kan ju köra 2-3 styrke pass och 3-4 konditions pass en vecka och sen en vecka 1-2 konditionspass och 4-5 styrkepass.

Bara ett exempel på hur du kan kombinera. Jobbigt blir det kan jag lova :D

tror inte du förstod min fråga riktigt.. ^^

Jag antar att du måste planera dina mål på dagen väldigt mycket då eftersom du inte kan springa på tom mage dvs utan energi vilket kommer påverka nedbrytningen av din muskler och fett fast framförallt fettet, rätta mig om jag har fel!

När det gäller att bränna fett också så bränner väll inte kroppen speciellt mkt fett när du springer heller! Framförallt konditionen på den punkten eller? men samtidigt springa på tom mage kommer ju påverka förbränningen extra mycket om jag fattat allt rätt! Så att anpassa sina måltider gentemot träningen TROR JAG är det du måste prioritera mest!

rätta mig om jag har fel!

andreasnygren wrote:
    hur ska jag lyckas för att hålla min kondítion på topp utan att tappa muskler?

Ät mycket protein.

Jag vill bara veta vad som är mest effektivt att träna för att få bättre kondtion utan att behöva förbränna muskler. :)

Ja om jag då har rätt så borde du bara inte springa på tom mage? Antagligen mycket kolhydrater som får stå för ditt energiförbruk under löpningen!

arne_fan wrote:
    Ät mycket protein.

I second that, kolhydrater med.

Att ligga på ett högt protein intag när du bränner fett är att rekommendera för att minska muskelförlusten. Se till att få tillräckligt med protein per dag. Ungefär 2g per kg. Även kolhydrater är viktigt för att få tillräckligt med energi när du skall springa ligger du på ett underskott av kcal vilket kommer leda till viktnedgång och fett förlust så försök att få i dig kolhydrater i samband med konditionspassen. Om fallet är så att du bara villa öka din kondition så går det bra men se till att få i dig tillräcklig med mat. Kombinera inte styrketräning med konditionsträningen vilket jag ser att du inte gjort.

För att bränna fett krävs ett underskott av kcal, kroppen gör helst inte av med sina fettresurser i onödan. Tråkigt men sant. Ursäkta om inlägget blev jävligt rörigt

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.