Home › Forums › Allmänt om gymträning › Byta gym, men till vilket (Sthlm)?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 oktober, 2010 at 19:58 #441253Anonym anvandareMember
Tjolahopp!
Jag kör i dagsläget på Friskis & Svettis på Södermalm i Sthlm av två enkla anledningar och det är för att de är så förbannat billiga (2500:-/år) och jag får 2000:- i friskvårdsbidrag av jobbet + att jag har två av gymmen 5 minuter från ytterdörren.
Har dock tröttnat något fruktansvärt på att de fokuserar extremt mycket på ”gymnastikdelarna” och lägger nada krut på gymmet (de flesta är väldigt små och nästan alltid fullt med folk överrallt) plus att deras öppettider är skrattretande!
Till saken då, är det någon som har tips på ett bra gym på södermalm?
Om inte, så ge gärna era erfaranheter av de vanligare 24/7 Fitness (prismässigt lika som F&S), Sats, Worldclass o.s.v. som samtliga finns på söder men som jag aldrig gymmat på.Börjar känna att det kan vara värt att lägga ut dubbla summan mot ett ställe som känns mer än ”dugligt”!
Any help will do! :up:
3 oktober, 2010 at 19:58 #64249Anonym anvandareMember3 oktober, 2010 at 20:15 #441254Anonym anvandareMembervrf inte besöka sats och worldclass o ta en titt där inne?
3 oktober, 2010 at 20:19 #441255Anonym anvandareMemberJo, det står ju givetvis på agendan.
Men om det finns de med erfaranhet från dessa gym så får man ju en bättre inblick i hur de är att gymma på. Alt. tips om andra gym som man kanske har missat i närheten.3 oktober, 2010 at 20:24 #441256Anonym anvandareMemberI understand you, själv bytte jag från friskis till sats nu i somras, tycker du gör rätt i att byta.
OT: hitta detta efter en googling [http://www.progym.se/] litet hopp mellan friskis priser och deras men om man kollar på deras bilder så verkar dom vara rätt utrustade iaf
3 oktober, 2010 at 20:50 #441257Anonym anvandareMemberJa, det där gymmet har jag gått förbi ett flertal gånger men har tyckt att det kanske inte motiverar prishoppet som är mellan den och F&S. Men kan vara värt att överväga då det är ganska nära hemmet också.
3 oktober, 2010 at 20:56 #441258Anonym anvandareMemberÖppettiderna såg inte så välkommnande ut haha
3 oktober, 2010 at 21:04 #441259Anonym anvandareMemberOj, nej…Påminner en hel del som F&S på den punkten..Fan att det ska vara så svårt då..
3 oktober, 2010 at 21:05 #441260Anonym anvandareMemberÄr det inte bättre och ta den lilla extra bilfärden för ett mer passande gym?
3 oktober, 2010 at 21:25 #441261Anonym anvandareMemberJag jobbar heltid och har inte heller bil, så för att svara på din fråga, Nej!
Närhet är något jag värderar högt, speciellt om jag ska börja plugga på kvällen utöver jobbet.3 oktober, 2010 at 21:26 #441262Anonym anvandareMemberOm inte Sollentuna känns för långt så rekommenderar jag Gumse Gym.
3 oktober, 2010 at 21:37 #441263Anonym anvandareMemberJa, jag såg en annons om det i senaste BODY om jag inte missminner mig? Man blev ju lite sugen trots att det tar en lite stud att dra sig dit (exakt hur lång tid vet jag inte riktigt)…Men lär ju vara en klass för sig!
3 oktober, 2010 at 21:55 #441264Anonym anvandareMemberCDJ wrote:Ja, jag såg en annons om det i senaste BODY om jag inte missminner mig? Man blev ju lite sugen trots att det tar en lite stud att dra sig dit (exakt hur lång tid vet jag inte riktigt)…Men lär ju vara en klass för sig!Jaghar varit där två gånger, tycker det är ett kanongym. Det bästa av två världar med stämning och utrustning som passar till seriös träning men samtidigt riktigt fräscht, rymligt och modernt.
Källargym och fingym i ett typ.
3 oktober, 2010 at 22:23 #441265Anonym anvandareMemberLåter inte helt fel..Ska kolla in hemsidan ordentligt imorgon iaf!
3 oktober, 2010 at 22:44 #441266Anonym anvandareMemberBeror ju lite på var på söder du bor, sats medborgarplatsen och sats vid södrastation är båda riktigt bra för att vara sats, tycker riktigt bra om maskinparken vid södrastation, är man ut efter mer fria vikter är ju medis bättre då dom från går vanliga satskonceptet med max 40kgs hantlar lite mer känslan av ett riktigt gym…
Orkar man åka ett tag eller jobbar i närheten av sollentuna så är ju gumses gym ett kanon gym, men som sagt det är ju 20 minuter från södra station tills man är framme.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.